Welcome to the world of English 2018_19 Colegio Plurilingüe Sagrado Corazón de Jesús



European Day of the Languages        
                     Our school´s language ecosystem

Dende o ano 2001, o Consello de Europa e a Comisión Europea acordaron conmemorar o 26 de setembro, como o día europeo das linguas, en homenaxe á diversidade lingüística do continente europeo, onde conviven máis de 200 linguas propias, intentando poñer en valor a nosa diversidade lingüística e cultural e subliñando a importancia de aprender linguas ao longo de toda a vida.

https://edl.ecml.at/Home/tabid/1455/language/es-ES/Default.aspx

https://ec.europa.eu/education/initiatives/languages-day_es

Un dos obxectivos do noso Proxecto Lingüístico de Centro (PLC) recolle esta inquedanza: “Fomentar a consideración da diversidade lingüística como un tesouro cultural” e así, entroncando co lema deste curso, queremos falardunha “Ecoloxía das linguas” en termos de interacción das linguas coa súa contorna, o seu coidado, aprecio e uso.

Do mesmo xeito que árbores diferentes poden convivir nun mesmo lugar en harmonía, así debería pasar coas linguas: a diversidade lingüística, debería convertirse nunha riqueza, conformando un ecosistema que debe ser respectado, coñecido e valorado por todos os membros que o integran

David Crystal (lingüista, académico e autor), descríbeo perfectamente:

“Una ecología lingüística es tan necesaria como la biológica. La diversidad lingüística es un bien básico del ser humano. Cada lengua expresa una visión del mundo y qué significa ser humano, y cada lengua perdida implica la pérdida de una de estas visiones. (…) Los ecosistemas más fuertes son los más diversos”.


Vídeo de YouTube


Na mesma liña, Jonathan Loh( WorldWildlifeFund) explica:

“Algunos de los factores que provocan la extinción de la biodiversidad, como por ejemplo el aumento de la población global, el aumento del consumo de los recursos naturales, la globalización, etc, son también aplicables a las lenguas. (…) Las lenguas contienen unos conocimientos determinados ya que han evolucionado en un ambiente y en un contexto específicos. (…) En consecuencia, cuando la lengua se pierde, se pierden también esos conocimientos ya que las nuevas generaciones no los adquieren”.

Vídeo de YouTube