Delta de l'Ebre en bici

El Delta de l'Ebre és un espai natural ideal per fer excursions en bicicleta. Qualsevol bici, de muntanya o de cicloturisme pot anar bé.

He anat varies vegades, i sempre he fet el recorregut en un sol dia, però si es vol anar més tranquil, dos dies és perfecte.

He vingut en tren des de Barcelona fins L'ampolla - Perelló - Deltebre. El primer tren arriba sobre les 8 del matí. Els diumenges, arriba un parell d'hores més tard, així que he anat dissabte per aprofitar el dia.

He hagut de matinar i quan arribo a L'Ampolla, aprofito el bar de l'estació per prendre un cafè i menjar alguna cosa.

Val la pena aprovisionar-se d'aigua, ja que tret d'algun restaurant no trobarem cap font en tres o quatre hores.

Després d'un curt recorregut pel passeig marítim de L'Ampolla, comença un camí de terra on de seguida trobarem el mirador de la bassa de les Olles. És una parada obligada, pujar i contemplar l'entorn. Trobar aus, ja és una qüestió de sort. En aquesta ocasió hi havia una petita colònia i he passat una bona estona al mirador. Val la pena portar uns prismàtics i observar tranquil·lament l'activitat dels flamencs i altres aus.

Segueix el camí de terra en direcció a la Punta del Fangar, Aviat es comencen a veure els camps d'arròs, A diferència d'altres parcs naturals, trobarem molts cultius i petites construccions, perfectament integrats amb l'entorn natural.

En aquesta època de l'any (Abril) els camps d'arròs no presenten un aspecte gaire vistós. Els pagesos preparen els camps, però encara estan sense aigua. Segon l'estació de l'any, els trobarem inundats i verds dels brots d'arròs. A més de les fotos d'aquesta sortida, incloeixo altres fetes al novembre on els camps presenten un altre aspecte.

Després de la pista de terra hi ha un tros asfaltat, però son carreteres sense trànsit.

S'arriba al restaurant Els Vascos, on comença la Punta del Fangar. A la vora del mar la sorra és molt compacta i permet circular en bici (almenys la btt que te les rodes amples), i és el camí que seguiré fins el far.

Anar per la vora del mar és una delícia, esquivant les ones i gaudint del paisatge i la brisa marina, per arribar finalment al far, un lloc amb encant.

De tornada, he vist que el restaurant estava obert, i he fet una paradeta.

Novembre 2.014

Abril 2.015

Continua un camí de terra i platja fins arribar a la urbanització Riumar. Vaig pel passeig fins arribar a un camí natural amb alguns miradors i finalment el riu Ebre. Una mica més amunt trobarem les barques que fan una volta pel riu i alguns restaurants on es pot parar a prendre alguna cosa. És una zona on es troben restaurants a preus assequibles (entre 15 - 20 euros), però és massa d'hora per dinar.

El camí continua fins a Deltebre on travessarem el riu pel pont nou (Lo passador). Fins al 2.010 calia utilitzar unes barcasses on muntaven els cotxes, o l'alternativa de fer una volta de 30 km per Amposta.

Passat el pont, segueixo riu avall per anar fins a la platja dels Eucaliptus. És un espai molt ample que segueix fins a la barra del Trabucador, un braç de sorra de poc més de 100 metres d'ample, i 6 kilòmetres de llarg que arriba fins a la punta de la Banya.

Al final de la barra del Trabucador no hi ha res especial, però en aquesta ocasió no tenia intenció de dinar al restaurant i m'he entretingut fent aquest recorregut.

De tornada he pujat fins al Poble Nou del Delta. En cas de dinar de restaurant és el lloc ideal ja que es pot arribar entre les 2 i les 3, però m'ha cridat l'atenció que els restaurants han apujat molt els preus. Els menús estan molt bé però per sobre de 25 euros.

He arribat fins a la Casa de Fusta, on hi ha un mirador, restaurant i un petit centre d'interpretació. Com deia al principi, es una loteria trobar aus. Dependrà de l'època de l'any i de la zona del Delta que els vingui de gust estar.

Finalment m'adreço a Deltebre per creuar l'Ebre i camí fins a L'Aldea (Estació L'Aldea - Amposta - Tortosa) on agafaré el tren que surt a les set de la tarde.