Menu

Počítadlo

Domovská stránka‎ > ‎Cestování‎ > ‎

Na kole

Zde najdete hlavně cyklistické cestopisy.
Videa ze zajímavých míst najdete na stránce Cestování - videa
Z KRNOVA DO PROSTĚJOVA, NA HOSTÝN A ZPĚT
Třídenní cesta z Krnova, nejdříve část cesty se skupinou J.Zimovčáka (vysoké kolo) do Uničova, odkud již jsem sám pokračoval do Prostějova. Další den na Svatý Hostýn a zpět do Krnova. Poslední den jsem pak již jel zpátky přes Šternberk do Krnova VÍCE...
CHORVATSKO 2012
Týdenní pobyt v okolí Makarské - Omiš, sv.Jure, Brač, Bol,... VÍCE...

NA KOLE PO STŘEDNÍ MORAVĚ
Na prodloužený víkend jsem se vypravil na střední Moravu do kempu v Mohelnici. Cesta předčila mé očekávání, města Uničov, Litovel, Loštice, hrad Bouzov, zřícenina Brníčko, vyhlídka Bradlo, pěkná vrstevnicová cesta lesem,... VÍCE...

Z JESENÍKU PO SLEZSKÉ MAGISTRÁLE A DÁLE DO OSTRAVY
Z Jeseníku vede trasa z kopce po silnici směr Rejvíz. Za městem pak čeká na cyklisty na 7,5 km 350 m. převýšení. Ze začátku sice po silnici, ale na první odbočce trasa již odbočuje doprava na starou rejvízskou cestu. VÍCE...
LAGO DI GARDA 2011
Začátkem září vyrážíme do Itálie do města Riva del Garda u největšího italského jezera Lago di Garda.
Naše cíle: Cima Sat, Tremalzo, Monte Baldo, Arco, Lago di Cavedine VÍCE...

Rychlebské hory na MTB
Z Jeseníku do Horní Lipové odkud prudce do kopce přes Lesní bar, Luční vrch, poté po vrstevnici do Nové Vilémovice. Dále po asfaltu do obce Uhelná a po silnici přes Žulovou, Vápennou, Lipová Lázně zpět do Jeseníku FOTOREPORT

MTB po Jeseníkách 2011
Z Jeseníku přes Zlatý Chlum, Rejvíz a kolem orlíku do Drakova.
Od nádraží v Jeseníku (455 m.n.m.) se vydáváme přes náměstí a pokračujeme do kopce po asfaltové cestě na "Čertovy kameny" (675 m.n.m.). U restaurace si necháváme kola a pokračujeme cca 100 metrů pěšky přímo ke skále "Čertovy kameny". Cesta nahoru vede po řetězech, ale krátký výstup není vůbec náročný. Za odměnu je nám pak výhled na severní stranu s městy Jeseník a Česká Ves. VÍCE...

------------------------------------------------
MTB po Jeseníkách 2011Karlov - Skřítek - Dlouhé Stráně - chata Švýcarna - Hvězda - Krnov. V sobotu ráno se vydáváme cyklobusem z Krnova do Karlova pod Pradědem, odkud pokračujeme po cyklotrase č.6077 do kopce na "Mravencovku" , za kterou nás čeká sjezd do Ždárského potoku. Poté vede naše trasa po cyklotrase č. 6143 mírně do kopce krásným prostředím podél Podolského potoka... VÍCE...
Orlické hory 2010
Prodloužený víkend na kole v Orlických horách

Kolem jezer Otmuchowskie a Nyskie
Z Krnova se vydáváme vlakem do Mikulovic odkud již pokračujeme na silničních kolech po silnici, která většinou až za Vidnavu kopírovala hraniční pásmo mezi ČR a Polskem. Napravomáme polskou nížinu, nalevo pak nás doprovází hřebeny Hrubého Jeseníku.

Jedovnice 2010
Prodloužený víkend na jižní Moravě v okolí Jedovnic - vysílač Kojál, Punkevní jeskyně, jeskyně Výpustek, meteorologický radar na nejvyšším místu Drahan Skalky, propast Macocha, Nový hrad,...

Rakousko, Chorvatsko 2009
Začátkem září jak je již třetí rok pravidlem vyrážíme s kamarády na cyklo-relaxační dovolenou. Letos první část trávíme poprvé v Rakousku (předtím jsme jezdili do Slovinska). Cestou se zastavujeme na Kehlsteinu na tzv. Orlím hnízdě s překrásnými výhledy do okolí. Po ubytování ve Fürthu trávíme první den vyjížďkou kolem jezera Zeller See a zajížďkou do horského centra Saalbachu. Druhý den nás čeká více jak desetistupňové stoupání po Grossglockner vysokohorské silnici až na vrchol Fuscher Törl (2428 m.n.m.). Třetí den v Rakousku balíme a vyjíždíme směr Chorvatsko. Cestou se ještě zastavujeme na Kaiser Franz Josephs höhe, kde procházíme po Gamsgrubenweg  z které je pěkný výhled na Grossglockner  a  ledovec Pasterze. V Chorvatsku kromě sto kilometrové vyjížďky z Rovinje do Puly, kde je nádherný amfiteátr věnujeme dva dny pláži a jeden den vyjížďce na lodi kolem pobřeží a do Limského zálivu s návštěvou pirátské jeskyně.

Český Ráj 2009
Květnový prodloužený víkend v Českém Ráji.
První den jsem navštívil známé Prachovské skály, v další dny potom zříceninu Trosky,Hrubou skálu,  vysílač s rozhlednou na Kozákově, rozhledna Dubecko, Kopicův, Dlaskův statek,...

Více najdete  www.cyklistikakrnov.com/...
Toulky Osoblažskem 2009
Tento rok jsem si vyrazil na kole po osoblažsku následovně: Vyrazil jsem z Krnova, na jehož konci jsem se přes most v místní části Chomýž dostal na polské území, po kterém jsem jel po pravé straně hraniční řeky Opavice přes Opawicu až do M.Albrechtic. Dále vedla cesta přes Rudíkovy, Třemešnou do Liptaně, kde jsem si zajel na rozhlednu Strážnice. Z Liptaně jsem pak pokračoval do Osoblahy, kde jsem opět překročil hranice do Polska a pokračoval do obce Pomorzowice. Zde jsem zabočil na polní cestu, po které jsem se dostal až do obced Raclawice Slaskie. Zde jsem byl podívat na železniční most přes řeku Osobłoga. Ocelová konstrukce mostu má délku 131 metrů. Koleje jsou umístěny ve výšce 18 m nad řekou Osobłoga. Most nejvíce podpínají dva betonové sloupy vzdálenými 85 metrů od sebe. Přímo pod mostem je pak malebný splav na řece Osobłodze. Cestou zpět jsem to pak vzal z Osoblahy na Bohušov, kde jsem se stavil na místní zřícenině hradu Fulštejn. Do Krnova jsem se pak dostal přes Hrozovou, Rowne, Pietrowice.
Slovinsko, Chorvatsko 2008
Tak jako minulý rok, tak také letos jsem strávil dovolenou ve Slovinsku a Chorvatsku.
Ve Slovinsku jsme bydleli ve Staré Fužině u Bohinjského jezera. Vyjeli jsme na Rudno Polje (1347 m.n.m.) - planina Pokljuka a po návratu k jezeru na planinu Voglar, která se nachází nad jezerem. Při cestě ze Slovinska do Chorvatska jsme se zastavili v jeskyni v Postojné. V Chorvatsku jsme pak se jeli podívat k Limskému zálivu a také do vnitrozemí Istrie do středověkého Motovunu.

Více najdete
www.cyklistikakrnov.com/...
Fotogalerii zde...
Po západní straně osoblažského výběžku 2008
Zde sjíždím z cyklotrasy č.55 a Slezské magistrály a vydávám se po cyklotrase č.6116, která vede do Osoblahy. Pokud do nynějška jedu stále kolem hranic, tak i nadále, byť moje trasa zatáčí o 90 procent hraniční pásmo mám stále velice blízko.

Po východní straně osoblažského výběžku 08
Zde v obci se podívám na kostel sv.Ondřeje na jedné straně obce a zchátralý zámek na druhé straně (na začátku obce spatříte rozcestník). Obracím kolo a o chvíli zatáčím doprava k velkému Pavlovickému rybníku (směr Vysoká). Na východní straně osoblažska najdeme hodně zelených směrovek, což je dobré, i když ukazatele na nějaké zajímavosti mi tam chybí.

Z Krnova okolo Slezské Harty a zpět 2008
Poté co sjedete do Leskovce na křiž. pokračujte vlevo (nebo jeďte rovně k přehradě cca 500 m., je zde i slušná restaurace). Po návratu na křižovatku se dejte doprava a pokračujte po silnici k hrázi přehrady Slezská Harta.

Slovinsko, Chorvatsko 2007
Týdenní jízda (nejen na kolech) Cyklistiky pro všechny po Slovinsku a Chorvatsku. Výjezd na Mangrt (2055 m.n.m. - na 12 km 1000m. převýšení), raft po řece Soči, výjezd po 14% stoupání na Vršič (1611 m.n.n. - na 9 km 1000 m. převýšení), výjezd od moře na Sv.Jure (1762m.n.m. v dešti a mlze), odpočinková jízda podél pobřeží na Makarskou, další výjezd na Sv.Jure (cca 2000m. převýšení na 30 km).
Ujeto: 252,5 km, v sedle 17:45 hod., celkem 24:10 hod., nastoupáno cca.7000 výšk.metrů, sjeto 11 km na raftu.

Z JESENÍKU NA ZLATÝ CHLUM, ČERTOVY KAMENY A PŘES DRAKOV, VRBNO DO KRNOVA
Tento výlet nás zavedl do balneoparku v Jeseníku, na rozhlednu na Zlatém Chlumu, Čertovy kameny, lesní slavnosti v Drakově VÍCE...

-------------------------------------------
Z JESENÍKU NA ŠERÁK, PODÉL ŠUMNÉHO POTOKA A NA REJVÍZ
Sobotní MTB výlet mě opět přivedl do Jeseníků, tentokrát mě čekalo náročné stoupání na Šerák a další stoupání v blízkosti Šumného potoku. Krásná příroda, pěkné výhledy a také pěkné počasí přspěli k vydařené akci. VÍCE...

---------------------------------------------
Z KRNOVA KOLEM PŘEHRADY SLEZSKÁ HARTA
Z Krnova po cyklotrase č.503 k Slezské Hartě a po místních cestách okolo přehrady. VÍCE...

----------------------------------------------
TĚRLICKO, HAVÍŘOVSKO A ZPĚT DO KRNOVA
Čtyřdenní prodloužený víkend na Havířovsku s ubytováním u Těrlické přehrady. Kolem starých dolů, po vyhlídkách u Koňákova, výšlap na Prašivou, exkurze v pivovaru Radegast,... s návrat přes Ostravu, Opavu do Krnova VÍCE...

ŠTRAMBERK A OKOLÍ
Prodloužený víkend u Štramberka. Starojičínský hrad, Hukvladská hrad, rozhledna na Bílé hoře, Pustevny... VÍCE...
ČESKO-SASKÉ ŠVÝCARSKO A OKOLÍ

7 denní putování krásným krajem na kole i pěšky s mnoha zajímavostmi, jako např. pevnost Konigstein, Bastei, Drážďany, Jetřichovické skály, Tiské stěny, Labské vyhlídky,...VÍCE...
Rakousko, Chorvatsko 2010
Villacher Alpenstrasse, kolem Worther See do JKlagenfurtu a zpět, na Gerlitzen, zadar na kole,...

Z Krnova na Dlouhé Stráně a zpět
Celková délka trasy byla 180,79 km s průměrnou rychlostí 24,7 km/hod. (ti nejlepší měli přes 26 km/hod.). Čistý čas jízdy pak byl 7:18:17 hod,...

----------------------------------------------------------------------
Čtyřdenní cykloputování po Moravě 2009
Trasa v parních dnech měřila celkem 438 km, nastoupal jsem cca 4000 m. Bylo to poprvé co jsem jel úplně sám, protože vždycky předtím jsem měl méně či vícečlenný doprovod. Trasu jsem měl naplánovanou tak abych se vyhnul hlavním cestám a pokud možno jel po cyklotrasách.

Nejtěžší byla první 136 km etapa, kdy jsem vyjel z nádraží ve Frenštátu p.R. a pokračoval přes Pustevny,Beskydy, Vsetínské a Vizovické vrchy. Už po asi 80 km jsem toho měl ale plné zuby. S naloženým kolem stále z kopce do kopce. Naštěstí po 95 km od Luhačovic už mě čekala převážně rovinatá část trasy a tak jsem mohl po osmé hodině zakotvit v Uherském Ostrohu.
Druhý den vedla trasa takřka pořád po rovině. Vydal jsem se z Břeclavi do Rakouska a následně pod soutek Moravy a Dyje jsem překročil hranice do Slovenska, kde jsem pokračoval 62 km po náspu z části kolem řeky Moravy a zčásti mezi stromy. Za Skalicí jsem se pak dostal zpátky do Česka.
Třetí den jsem se vydal na cestu přes Velehrad, Zdounky, Němčice n.H. do Prostějova. Po cestě jsem navštívil tři rozhledny, hlavně rozhledna Brdo na nejvyšším místě Chřibů s pěkným rozhledem stála za to.
Poslední den jsem z Prostějova jel cca 47 km po rovině přes Litovel k Pasece, kde mě čekalo 11 km stoupání kolem hradu Sovinec s cca 400 metrovým převýšením. Po jeho zdoláním jsem už věděl, že nejhorší mám za sebou.

Celkové údaje:
Vzdálenost: 438 km, prům.rychl 17,03 km/ h (hrubá včetně zastávek 12,49 km/h)
Čas: čistý čas na kole 25:13:20 hod., hrubý čas, včetně zastávek 32:48:07 hod (focení,...)
Nastoupáno/sestoupáno podle bar.výšk. 3736 m/3911 m, dle GPS 4243 m
max.výška 1105 m.n.m. (Radhošť), min.výška 174 m.n.m. (Mořice)
Puls: průměrný (hrubý) 109 p/m, maximální 169 p/m, prům.teplota 31,5°C
Vypito: 2,1 ionťák, 11,8 minerálky, 1,3 kofoly, 1l vody, 0,7 pramen dr.Štastného, 0,5 l piva = 17,5 litrů
Fotogalerie
1.den, 2.den, 3.den, 4.den

Více na www.cyklistikakrnov.com/...
Strážnicko, Bílé Karpaty 2008
Páteční trasa začíná sjezdem do Strážnice a poté vede prakticky po cyklotrasách či cyklostezkách po rovině přes Veselí n.M., Uherský Ostroh do Ostrožské Nové Vsi.
Povážská Teplá, Súľovská kotlina 2008
Hlavní stan jsme měli v Povážské Teplé v chatové osadě Maninská Tiesňava,... já jsem však pokračoval ještě kousek nahoru a pak po hřebeni (podél české hranice). Krásný sjezd nás pak přivedl přes obci Horná Mariková do obce Dolní Mariková.

Z Jindřichova přes Solnou a Kraví horu do Krnova
Z Krnova jsme kvůli výluce nejprve jeli autobusem do M.Albrechtic a poté do Jindřichova vlakem. Na konci obce jsme sjeli ze silnice do terénu a vydali se kolem kopce Malá Stříbrná až k obci Petrovice. ...Odtud pokračujeme již po žluté tur. značce na Solnou horu 868 m.n.m. Po dosažení nejvyššího místa na dnešní trase sjíždíme až pod Kraví horu 685 m.n.m. Je zde pěkný altánek i s mapou. Na kopci se nachází i radiolokátor, který jsme spatřili přes údolí na počátku naší cesty. Ze Solné hory pak pokračujeme přes nenápadnou odbočku do obce Láč a dále po dobré cestě na hlavní silnici do Hynčic.

Z Krnova do Racziborze a přes Opavu zpět do Krnova 2008
Do Racziborze vede cesta zkopce a město máme jak na dlani. Jedeme stále po hlavní silnici rovně až k ceduli Centrum, kde odbočíme mírně doprava a po chvíli jsme v Raciborzi (Ratiboři). Zde obhlídneme rynek (náměstí), pojíme a pokračujeme přes pravý roh náměstí (kostel máme při výjezdu z náměstí po levé ruce) a pokračujeme po Opawské silnici.

Z Krnova do starobylého Glogowku 2008
V Glogowku jsme na kruhovém objezdu odbočily doleva směr centrum a přes úzké uličky se poté dostali do centra města. Zde stojí za shlédnutí místní radnice.

Beskydy 2007
Prodloužený víkend v slezských Beskydech. Výjezd na Lysou horu, návštěva Trojmezí - Česko-Polsko-Slovenské hranice, ...

Lednicko-Valtický areál 2007
Prodloužený víkend na jižní Moravě.
Lednicko-Valtický areál - Janohrad, Tři grácie, kaple Sv.Huberta, Rendezvouz, Hraniční zámeček,...
Soutok Moravy a Dyje na Česko-Slovensko-Rakouských hranicích, Mikulov, Valtice, Pálava

Z Knova na Biskupskou kupu a Zlatorudné mlýny 2006
Z rozhledny jsme se vydali dolů do Zlatých Hor, kde jsme stavily na občerstvení. Kvůli nedostatku času jsme museli vyškrknout z plánu návštěvu Hornického muzea.
Poté jsme se vydali kousek za Zlaté hory kde jsme navštívily Zlatorudné mlýny na řece Olešnici. Z mlýnů jsme šlapali zpátky ke Zlatým Horám, aby jsme na hranici města odbočily směrem k Heřmanovicím.