Skrevet av Erik Szabo, sommeren 2009
I sommer var familien en tur i Danmark. Vi hadde leid en hytte på Hasmark strand, som ligger nord på Fyn. Dagen før vi skulle reise hjem fikk jeg vite at Cirkus Krone skulle ha forestilling 1 kilometer fra der hvor hytta var,
jeg pakket kamera og kastet meg i bilen.
Da jeg kom frem sto alt ferdig, teltet var lukket og ingen var å se. Etter en liten stund kom det en arbeider gående,
så jeg stoppet ham og spurte etter direktøren, han pekte på en campingvogn som sto litt lenger inn på området.
Jeg håpet jeg kunne få lov til å ta noen bilder inne i teltet. Jeg banket på, og hørte masse bjeff innenfra. Så hørte jeg noen skritt og døren gikk opp og jeg så rett inn i ett trøtt ansikt. Det var klart, jeg måtte jo vekke direktøren, som forøvrig var en dame. Hun begynte å snakke engelsk til meg, men etterhvert skjønte hun at hun kunne prate dansk til meg. Jeg forklarte at jeg kom fra Norge, og om jeg kunne komme inn i teltet for å ta noen bilder.
Men alt var mørkt der inne og uten lys var  det lite å ta bilde av. Men, hvis jeg kom tilbake halv åtte, en halv time før forestillingen,
så kunne jeg ta noen bilder. Men andre planer for dagen gjorde det vanskelig å komme tilbake, så jeg sa høflig ifra om at det kunne jeg ikke.
Men at jeg tok noen bilder fra utsiden før jeg dro. Det var helt iorden sa hun, jeg takket for meg og direktøren nikket høflig, gjespet og lukket døren.
Så her er noen bilder fra Cirkus Krone.