Stuffed Onions

Stuffed Onions

From Osteria Battaglino


In English and Italian:


Stuffed onions is a simple dish, although it takes a bit of work.

Use a white or yellow onion and place it in a oven-safe pan. Cover it completely with large grain salt (like Kosher salt, but it's also very good with a pinkish salt). Let it cook at about 400 degrees fahrenheit for about an hour and a half. Break the salt crust and extract the onions, then slide off a quarter of the onion at the top, horizontally. Use a spoon to partially scoop out the interior.


At this point, mince the onion that you have extracted from the interior, a small amount of ground beef (or sausage) that has been sautéed in a pan with garlic, rosemary and thyme. If you like, you can also add a touch of curry powder.


Fill the onion at least half way with this mixture and add some cubes of a good melting cheese. If you can find raschera cheese, that's what was used at the restaurant. If not, something like Muenster cheese would be a good substitute. Put it back in the oven for about 10 to 12 minutes at 400 degrees until the cheese is melted and slightly browned on top.


Serve, with some of the salt used in cooking sprinkled around the plate. Marco used a black salt.


In Italiano:

La cipolla ripiena è un piatto semplice anche se richiede un po di lavoro...

Prendi alcune cipolle bionde e le metti in una teglia da forno completamente coperte di sale grosso, qualsiasi tipo di sale, molto buona con il sale rosa, e le fai cuocere a 200 gradi centigradi per un ora e mezza circa. 

Rompi la crosta di sale e tiri fuori le cipolle, le tagli come nella foto a tre quarti della loro altezza e le svuoti con un cucchiaino parzialmente.

A questo punto fai un trito con la cipolla che hai estratto, un pò di carne macinata che hai precedentemente rosolato in padella con aglio e rosmarino, e del timo di montagna...a piacere può anche andar bene una punta di curry.

Riempi la cipolla per meno di metà con questo trito e fino all'orlo con dei cubetti di formaggio dolce e fresco...raschera, bra tenero o altri simili...a questo punto non ti resta che farle gratinare in forno a 200 gradi per una decina di minuti e mangiarle...

È importante che nel piatto assieme alle cipolle ci sia anche un po del sale di cottura.