Výstup na Jegihorn

5.8.2014

Z autobusu vystupujeme v Saas Grund (1560 m n. m.) a jedeme lanovkou na Hohsaas (3101 m n. m.) s přestupem v Kreuzboden. Když lanovka zastaví a pak pokračuje, nejsme si jistí, jestli máme vystupovat nebo zůstat, díváme se, co dělají lidi v kabince před námi a doufáme, že jsou informovanější než my. Zůstávají sedět, takže také nevystoupíme. Byla to jen nějaká mezistanice, teprve pak přijde zastávka Kreuzboden a tam správně vystoupíme a nastoupíme do druhé lanovky. Skupina ferratistů nás tady opouští, na Hohsaas pokračujeme jen my pěšáci, a to především proto, abychom nešli úplně stejnou cestou na vrchol Jegihornu a zpět - budeme se totiž vracet právě na Kreuzboden. Ferratistům to nevadí, protože nahoru půjdou ferratovou cestou a dolů normální turistickou cestou.

U chaty Hohsaas se mi moc líbí, je to tu sice takové šedivé ("měsíční krajina"), zato ale vidíme poměrně blízko čelo ledovce a pociťujeme chlad, který od něj vane. Konečně se také trochu projdeme po sněhu. Líbí se mi také potrhané mraky, které kolem nás plují a zejména to, že většina jich je pod námi.

cestynedalekorajče.net
Obr. 1 Pohled na ledovec z horní stanice lanovky (Hohsaas - 3101 m)

Obr. 2 Měsíční krajina, v pozadí Jegihorn (3206 m n. m.)

Obr. 3 Mraky jsou nad námi i pod námi

Obr. 4 Procházíme se po sněhu

Je docela zvláštní (a příjemné) jít hned na začátku trasy pohodlně z kopce. Zanedlouho přicházíme k Weissmieshütte (2726 m n. m.), kde si trochu odpočineme a pak už zahájíme stoupání. Zprvu je nenáročné, později musíme schovat hole do batohu a pomáhat si při chůzi občas i rukama. Mám radost ze svišťů, které jsme viděli. Ani se nás moc nebáli, mohli jsme je chvilku pozorovat. Na stejném místě je zahlédneme ještě cestou zpět a podaří se mi jednoho i nafilmovat. Zato počasí nám už moc nepřeje, z výstupu na egihorn nemám skoro žádné fotky, protože jsme se pohybovali v mracích.

Obr. 5 Weissmieshütte (2726 m n. m.)

cestynedalekorajče.net
Obr. 6 Výstup na Jegihorn (v pozadí se na chvíli vynořila jedna z okolních hor - možná Lagginhorn - 4010 m n. m.)

Na vrcholku Jegihornu (3206 m n. m.) jsme kolem poledne, navzájem se několikrát fotíme, čekáme, až odejde mrak a budeme moci obdivovat a vyfotit také pěkné výhledy a jen tak odpočíváme, povídáme si a svačíme. Jsem na nejvyšším místě ve svém dosavadním životě! Většina pěšáků pak pomalu odejde a vydá se zpět k Weissmieshütte, já ještě čekám na ferratisty a odcházím pak až s nimi, nesmí samozřejmě chybět zase společná fotka u vrcholového kříže.

Obr. 7 Výhled z Jegihornu

cestynedalekorajče.net
Obr. 8 Výhled na Stausee Mattmark (jižně od Saas Grund a Saas Almagell)

Obr. 9 Výhled na Saas Grund a nad ním Saas Fee

Z Jegihornu jdeme zpět na Weissmieshütte, kde se znovu trochu najíme a potom scházíme ke stanici lanovky Kreuzboden (2397 m n. m.). Odtud někteří jedme lanovkou a někteří si půjčí koloběžku nebo kolo a sjíždějí až do Saas Grund.