Autovýlet na sever ostrova

neděle 23.7.2017

Stejně jako včera máme i dnes několik menších cílů pro svůj výlet. Když projíždíme vesnicí Mesaria, spontánně se rozhodneme zajet se podívat ke kostelu, na který se díváme z Kamari, myslíme si, že by mohl být součástí Mesarie nebo vedlejší vsi Vothonas, když je projedeme a kostel nenajdeme, je jasné, že to musí být buď Pyrgos nebo Exo Gonia. Jedeme až do Exo Gonia a kostel se před námi vynoří v celé své parádě. Pro focení to teď není ideální, sice je možné ho vyfotit hezky po směru slunečních paprsků, ale před ním je velké parkoviště. Vidíme odtud asi pět dalších kostelíků.

Obr. 1 Kostel v Exo Gonia

Obr. 2 Kostel na hřbitově u Exo Gonia

Za další cíl jsme si zvolili Black Hill, kde stojí kostelík (jak jinak :-) ) a kde je ukrytá keška. Stoupání není nepříjemné díky tomu, že fouká vítr a cesta je velmi dobře upravená. Kešku najdeme celkem snadno, fotíme se s výhledem na Oiu a ostrovy a u zajímavě tvarovaných skal a pak se vracíme k autu.

Obr. 3 Kostelík s výhledem na Oiu

Pokračujeme dál k západu, do Oii, kde snadno najdeme parkoviště, bohužel placené, ale aspoň můžeme být rádi, že není přeplněné, i tak je na něm překvapivě hodně aut, na to že je ještě dopoledne a že je to parkoviště nejdál od centra.

V Oie si projdeme skoro stejné uličky jako minule, přidáme i něco navíc, posedíme v restauraci na freppé a pak jdeme ulovit další kešku, popravdě – moc se mi ani nechce, poprvé na této dovolené trpím horkem, ale zvládneme to, kešku najdeme a přes přístav se varcíme zpět, nakonec jsem ráda, že jsme viděli něco navíc. Schody, po kterých šplháme k bývalému majáku, využívají také stáda oslů, kteří vozí některé lidi z přístavu. Oslíci jsou miloučcí, je mi jich líto, že musí nosit lenochy nahoru a dolů. Mrzí mě, že jsem si neudělala typickou fotku z Oii, jakou mám na pohlednici, totiž výhled na može a Oiu s třemi modrými kupolemi, ale moc litovat asi nemusím, protože by to stejně byl záběr proti slunci. Kupole jsem fotila aspoň z druhé strany.

Obr. 4 Oia – s typickými domečky, bazény a modrými kupolemi kostelů

Obr. 5 Přístav Oia

Jsme vyčerpaní a v rozpáleném městě je nám příliš horko, koupíme v samoobsluze dvě lahve se studenou vodou a jedeme se koupat. Vyhlédli jsme si v knížce pláž Pori, ale nemůžeme ji najít, podle mapy je dlouhá, ale když k ní přijedeme, nelíbí se nám tam, jsou tam velké kameny a velké vlny, takže jedeme k jiné pláži, kde jsou sice vlny také, ale aspoň trochu lepší vstup do vody.