Kuhstall a Schrammstein

13.8.2013

Vyrážíme z městečka Bad Schandau, odkud jedeme tramvají do Heidenmühle. Je tu vodopád - Lichtenhainer Wasserfall - který občas teče jen napůl a občas ho pouští naplno. Nevíme, jak často se pouští, možná v každou celou hodinu.

Obr. 1 Lichtenhainer Wasserfall

Obr. 2 Tramvaj z Bad Schandau do Heidenmühle

Odtud jdeme po červené značce k Kuhstall ( = kravín), což je jeskyně se širokým vstupem z obou stran, takže se tam daly schovávat krávy. Je to tam bezva prolézání do všech stran, až jsem z toho zmatená - kde už jsme byli a kde ještě ne.

Pokračujeme po značce "červený puntík v bílém poli" na Kleiner Winterberg, kde křížíme včerejší trasu. Opět se podíváme na moji oblíbenou vyhlídku s vřesem, dnes máme lepší počasí na fotografování.

Obr. 4 Výhledy a vřes

Potom se dostaneme na modrou značku a ta nás dovede k nejhezčím výhledům - Schrammsteinaussicht. Musíme zdolat spoustu špruslí, žebříků a schodů, ale stojí to za to. Poslední část cesty je jen odbočka po zelené, vracíme se z vyhlídky stejnou cestou a pak pokračujeme po modré do Ostrau.

Obr. 5 Schrammsteinaussicht (Torstein)

Za vesnicí Ostrau jdeme ještě dolů k řece Kirnitzsch a nahoru přes vesnici Kirnitzschgrund k rozhledně z roku 1883, která vypadá jako zřícenina. Jmenuje se to tu Schlossberg (což je možná název kopce a rozhledna název nemá). Odtud už je to kousek do Bad Schandau.