Cesty po ČR‎ > ‎Jihomoravský kraj‎ > ‎Pálava‎ > ‎

Přechod Pálavy od severu k jihu

14.5. - 15.5. 2010

Nic jsme se nezalekli hlášeného trvalého deště, sbalili spacáky a karimatky a vyrazili na výlet. Hned na nádraží se nám stala nemilá příhoda - šli jsme si s velkým předstihem koupit jízdenky a sednout do vlaku. Trochu nás zarazilo, že nemá kupé, i když by to měl být rychlík. Když se rozjel, podívala jsem se na hodinky a zjistila, že jedeme o sedm minut dřív, než bychom měli. Vystoupili jsme v Brně-Židenicích a jeli po pár minutách zpátky, ale náš rychlík byl už pryč.

Výšlap začínáme v Dolních Věstonicích, oblékáme pláštěnky a velice rozbahněnou cestou po červené značce zvolna stoupáme k lesu, kde si ohříváme na vařiči konzervy fazolí. Výstup je stále prudší,ale cesta nám dobře utíká, povídáme si a líbí se nám zamlžený temný listnatý les. Navštívíme zřícenu Děvičky a pokračujeme dál po zelené značce. Tuhle cestu jsem vybrala, protože jsem po ní ještě nešla, ale není tam nic moc zajímavého, hezčí je cesta po červené značce.

Na cestě je plno šneků, neustále se na ně navzájem upozorňujeme, abychom nějakého nezašlápli. Projdeme se kolem skal a v soutěsce a poslední zajímavostí na trase je zřícenina kaple.

cestynedalekorajče.net
Obr. 1 Děvičky

Obr. 2 V bývalé kapli

Jdeme do Klentnice zkusit zeptat se na nějaké chatky. Celkem daleko za vesnicí je sice nějaký tábor, ale odpovídá nám v něm jen mečení koz. Tak se vracíme do vesnice a ptáme se místních, kam bychom mohli jít. Jako nejlevnější ubytování je nám doporučený privát u Mlynaříků, kde se nám moc líbí, i když mě trochu mrzí, že taháme na zádech spacáky zbytečně.

Druhý den vyrážíme co nejdřív na zbytek trasy. Dnes už neprší, takže zbytek výletu si užijeme více než jeho začátek. Líbí se nám Sirotčí hrádek. Další zastávku si uděláme na Tabulové hoře a na Kočičí skále. Nakonec navštívíme jeskyni Na Turoldu.