Cesty po ČR‎ > ‎Olomoucký kraj‎ > ‎Hrubý Jeseník‎ > ‎

Hřebenovka Šerák-Švýcárna

6.7.2018

Snídáme a hledáme kešku u Obřích skal, kde jsme přespávali. Pak pokračujeme na Šerák, kde si dáme oběd, na Keprník a na Vozku, kde jsou další pěkné skály. Pak se dostaneme zase na červenou značku - hřebenovku - propojuje všechna ta známá místa, o kterých jsem slýchala ve vyprávěních.

Obr. 1 Skály na vrcholu Vozky

Navštívíme Vřesovou studánku, u které čekáme pod střechou, než přejde déšť. Znovu potkáváme naši včerejší známou, dnes už není osamělá, společnost jí dělá sympatický asi čtyřicetiletý turista, který jde také s krosnou přechod hor. Potkáme je pak ještě následující den a vždy s nimi trochu času strávíme a pokecáme, až si nakonec uděláme i společnou fotkua vyměníme kontakty.

Obr. 2 Vřesová studánka, výhled po dešti

Míjíme hezkou dřevěnou kapličku a dál hotel v Červenohorském sedle, pak také chatku, kde chybí už jen hrnec plný zlaťáků, tak je to aspoň napsané na stěně.

Obr. 3 Červenohorské sedlo

Ještě je brzo na spaní a navíc nám zbývá docela slušný kus cesty, takže i přes únavu pokračujeme. Ulovíme kešky na vrcholcích Výrovka (1167 m) a Malý Jezerník (1208 m) a hledáme vhodný nocleh. Nejlepší by byl altán na modré značce pod námi (Kamzík), ale už jsou tam čtyři lidi, takže jdeme dál (druhý den se dozvíme, že Karolína a Petr se tam k nim ještě vmáčkli).

Dojdeme až na Švýcárnu (asi v 19:45 - takže už se nevaří), máme za sebou asi 18 km, docela náročných, po delším přemýšlení si zaplatíme nocleh. Kromě postelí samotných oceníme také možnost vysprchovat se, dobít mobily a foťák a dát si ráno snídani (trochu nám dochází jídlo). Spíme v desetilůžkovém pokoji, máme ho mít sami pro sebe, ale když pak přijde nějaká slečna a ptá se na nocleh a je odmítána s tím, že je plno, přemluvím provozní chaty, ať ji u nás ubytuje. Máme radost, že si máme s kým povídat.