Cesty po ČR‎ > ‎Moravskoslezský kraj‎ > ‎Beskydy‎ > ‎

Godula

středa 2.8.2017

Vzhledem k horkému počasí (30°C na horách) na dnešek plánujeme jenom krátkou půldenní vycházku, a to na vrch Godula nedaleko od Řeky. Až k chatě Ondráš využijeme naučnou stezku, na naučných tabulích si čteme o "Kamenném pokladu", "Lesním pokladu", "Ptačím pokladu" a jiných. Stezku jsme neprošli celou, u chaty odbočíme a pokračujeme po žluté značce.

cestynedalekorajce.net
Obr. 1 Výhled ze svahu Goduly, nedaleko chaty Ondráš

Obr. 2 U Ondráše volně běhají kozy a poníci

Obr. 3 Hotel Ondráš

Jdeme se podívat k památníku vzniku 1. Československé republiky, který tu byl postaven v roce 1928 (k desetiletému výročí), z té doby tu také rostou borovice limby. Pak se vracíme zpět na žlutou značku (tohle byla značená odbočka) a míříme po ní k západu, zanedlouho ji však opouštíme a obcházíme vrch Godula po neznačené cestě, pak se dostáváme opět na NS pokladů Godula a po ní přicházíme zpět do Řeky. Máme za sebou 10 km s převýšením 530 m.