Cesty po ČR‎ > ‎Liberecký kraj‎ > ‎Český ráj‎ > ‎

Maloskalsko

4.6. - 5.6.2010

Při příjezdu navštívíme rozhlednu Dubecko, odkud je pěkný výhled na vrch Kozákov a hrad Trosky. Ubytování máme domluvené ve vesnici Vrát na severovýchodním okraji Maloskalska, odtud navečer vycházíme na první procházku - na vrch Sokol a skalní bludiště Chléviště. Okruh je sice asi jen pětikilometrový, ale je tam tolik zajímavých skal a vyhlídek, že se často zastavujeme a strávíme tam asi víc než dvě hodiny. Vrchol dne je Sokol s výhledem na Suché skály. Počasí nám přeje, máme radost z pěkných fotek.

Obr. 1 Výhled na Trosky z rozhledny Dubecko

Obr. 2 Skalní bludiště

Obr. 3 Výhled na Suché skály

Druhý den jdeme nejdříve na skalní hrad Vranov s hradní kaplí a několika tesanými místnostmi, spoustou schůdků mezi skalami a horskými palmami na parkánu. Je odtud vidět na Frýdštejn, kam jdeme hned po prohlídce Vranova.

Obr. 4 Vranov - ve skále vytesaná místnost

Obr. 5 Frýdštejn

Potom jdeme po modré značce do Dolánků, kde si prohlédneme Dlaskův statek - dozvíme se něco o výrobě zavařenin, chleba, látek... Mají tu k vidění spoustu nářadí a také sáně a kočár. Po druhém břehu řeky Jizery se vracíme zpět k severu. Na cestě nás pobaví restaurace s názvem Zrcadlová koza a rozcestník, kde se píše, že domů to je 405 km a Do pr... je to 11 km.

Obr. 6 Dlaskův statek

Na závěr dne se dostaneme k Suchým skalám, sestupujeme po žebříku, je to docela adrenalinové, protože dolů není zpočátku vidět, ale přitom není žebřík ani moc dlouhý. Vracíme se do Líšného, kde jsme dnešní túru začali.