ANA SAYFA  l  BİYOLOJİ  l  BİYOLOGLAR  l  İLLER VE TÜRLER  l  LİNKLER  l  İLETİŞİM  

Person ANA SAYFA
Right click for SmartMenu shortcuts

HABERLER

Biyologlarla
Sohbet

Burslar

Avrupa Birliği
Temel Haklar

Sözlükler

  





Yasa??
Between You and Sibel Pacino
 
Sibel Pacino
July 21 at 8:05pm
Bn bişi merak ediyorum özel hastaneler artık biyolog almıyormuş
sanırım hatta böyle bi yasa çıkmış?Bi arkadaşım iş görüşmesine gitmiş
özel hastaneye orada öyle demişler yasa çıktı artık biyolog alınmıyor
laborant sadece alınıo demiş? Doğruluğu nedir yani özel hastanelere artık
başvuramicaz mı? Böyle bi yasa var mı?

Cevaplar

Filiz Batmaz
July 21 at 9:17pm
evet.. bende alınamıyor die biliyorum...
olsa bile döner sermaye ile alınıyormuş...!!!


Fatma Sümeyye Yılmaz
Add as Friend
July 21 at 9:18pm
Report Message
merhaba. beni geçtiğimiz aylarda bayındır hastanesinden sınava çağırdılar.
ve diğerleride hep biyologtu. zaten bayındır hastanesi laboratuarda çalıştırmak üzere
hep biyologları tercih ediyorlar.


Naciye özkul
July 21 at 9:26pm
bende bu yasanın çıktığını duydum hatta çıkan yasayıda okudum.malesef biz biyologlar
formasyon almadan artık özel kuruluşlarda çalışamıyacakmışız.bu şekdiledede birçok biyolog
arkdaşımızda işten çıkarıldı malesef.bunun düzeltilmesi içinde bi imza kampanmyası falan
düşünülüyordu duyduyuk kadarıyla ama noldu bilmiyorum.bu sisteme hayır diyebilirsek
ne mutlu bana.herşekilde önümüz kapatılmaya çalışıyor malesef.şimdiden birlik için
kolay gelsin.iyi çalışmalar


Cigdem Celikkan
Add as Friend
July 21 at 9:26pm
Report Message
merhabalar...
biyologlar için böyle bir yasa varmı yok mu tam bilmiyorum ama hastanelerin ve lab.ların
bu konudaki tavırlari belli gibi birşey....
biyologları daha çok lab. teknisyeni olarak bünyelerine alıyorlar...
şu anda staj yaptığım yerdeki biyolog bir arkadaşım da bu durumda.....
ben de zaten stajı mı bu şekilde yapıyorum...
kısacası konumumuz nerde ne şekilde belli değil....
fasülye gibiyiz.... :P


Biyolog Klebsiella
July 21 at 9:35pm
evet malesef böyle bişi var il sağlık müdürlüklerinden onay verilmio yani çalışma belgesi
düzenlenmio biyologlara ;özellerde çalışanını ;"nöbet tutanlar biraz illegal ama " ;sözleşmeli
personelini bildirmek zorunda olduğu için belge alamadıkların malesef tercih etmio. Aslında
şöle bişide var neden kendimizi laborantlarla eş tutuoruz ki ??? Bence Biyologlar onlardan
üst seviyede bi görev almalılar ....



Kübra Demirel
Add as Friend
July 21 at 9:38pm
Report Message
dehşet verici birşey olur eğer böyle birşey varsa..!!

ve eğer türkiye nin AB ye girmek gibi bi niyeti ve isteği varsa böyle bir yasa çıkarması da
zaten imkansız gibi birşey olmalı...



Leyla Uslu
July 21 at 9:42pm
ben şu anda özel bi hastanede çalışıyorum 21 gün oldu gireli .....öyle bişey yok...


Başak Burcu Urut
Add as Friend
July 21 at 9:43pm
Report Message
bu yasayı ben geçen yaz duydum sadece 2 yıllık laborantlar alınacakmış artık
çünkü biyologlar bu konularda yetersizmiş.duyduklarınız doğru yani.
ama istisna olarak belki bazı hastaneler biyolog alabilir.


Turgut Reis Yavuz
Add as Friend
July 21 at 9:51pm
Report Message
Bir söylentidir gidiyor. Ama alınmayacağına dair kimsede net olarak bir şeyler gösteremiyor.
Birisi bir hurafe çıkarıyo ve gerçekmiş gibi ortaya atıyor. MYO tıbbi laboratuvar mezunları
biyolog sevmez. Bilesiniz isterim. Bu arada bahsi geçen hastane Medikal Park Göztepe mi?


Ilknur Eroglu
Add as Friend
July 21 at 9:20pm
Report Message
Evet böyle bişey "yasa olarak desteklenmesede" var. Ben özel hastanede bir biyolog
oldugum halde laborant adı altında çalıştırıldım. Duvarda çalışmayan bir laborantın
çalışma belgesi vardı ve ben çalışıyordum. Hatta haftasonları ve geceleri çalışmam söz
konusu olmaya başalmıştı bi ara, denetlemelerden kaçmak için. Sağlık bakanlığı kesinlikle
biyologların özel hastane ve tıp merkezlerinde çalıştırılmasının engellenmesi için hastaneye
yazı göndermişti. Ama laborant bulamadıkları için hastaneler biyologları yinede çalıştırıyor.
sanırım bi genelge çıkmış 2005 tarihinde bu konu ile ilgili. Hatta baş hekimimiz bana bi
yasaya dayandırmadan sizi çalıştırmamı söylüyorlar neden birlik olup bu konuyu dile
getirmiyorsunuz demişti. Biyologlar derneğinden bişeyler umdumda sadece onlarla olcak
bişey değil, biz bir türlü toplanıp haklarımızı savunmadıkça daha çok haklarımızı
elimizden sessiz sedasız alırlar ve sadece iş ararken bu durumlardan haberdar oluruz.
Umarım az da olsa sorunuza yardımcı olmuşumdur. Saygılarımla...


Omer Comert
July 21 at 10:26pm
Report Message
valla bende öyle bir yasa dan haberim var.2 senelik laborantları tercih ediyorlar.ama bu
bir tasarı daha meclisten geçmedi diye biliyorum..


özmen ülger
Add as Friend
July 21 at 10:27pm
Report Message
merhabalar arkadaşın özel hastanelere biyolog alımı ile ilgili mesajına cevap olarak
benim arkadaşım bu yıl mezun olur olmaz girdi ve şuan stajer maşı ile çalışıyor ve daha
sonra kadroya geçecek yani alım oluyor....ayrıca böyle bir yasanın çıkması demek
biyologların sonu demektir...böyle bir yasanın onayının daha olmadığını biliyorum
benim babam resmi gazetede ve resmi gazetede yayınlanmayan yasa yürürlüğe giremez
bence arkadaşınıza kısaca alamayız sizi demek yerine bunu söylemişler diye düşünüyorum....


Elif Eda Közig
Add as Friend
July 21 at 11:02pm
Report Message
kesinlikle doğru.ben özel acıbadem hastanesinde 1 yıl çalıştım.ben daha çalışırken çıktı
o yasa.bence iyi oldu.çünkü lab.ta kendinizi onca seneden sonra o kadar verimsiz
hissediyosunuz ki anlatamam.hastanede çalışmak tamamen gereksiz bir seçim.ayrıca çok düşük
maaşta çok fazla verim sağlanıyor oralarda.500 - 600 milyonluk bir maaş sadece.orda yapılan
şeyler sağlık meslek lisesi mezununu kapsıyor sadece.bu yüzden de bu yasayı çıkardılar.


Yasemin Kahraman
July 21 at 11:37pm
böyle bir şey duymadım bence uydurma bi haber
bazen başından savmak için türlü bahane uyduruluyor bende şahit oldum.onlardan bişeydir


Tayfun Ünal
Add as Friend
July 21 at 11:50pm
Report Message
selam ben Tayfun Ünal.Böyle bi konu benm de kulagıma çalındı.Hatta staj yapacağım yerde de
söylediler.Sağlık Bakanlığı denetliyomuş ve biyologların çalışması kabul edilmiyormuş
yasal olarak ne kadar geçerli bilmiorum marmara üni. 1. sınıftayım ve mezun olunca
napabilirim onu araştırıorum



çiğdem Turhan
Today at 12:20am
evet özel hastaneler öyle söylüyor, bende çalıştım ama beni laborant olarak gösterdiler,
yaka kartımda laborant yazdı ve bu yüzden maaş azdı. ama devlette görev alabiliyoruz biyolog
olarak. sorumlu oluyoruz ve bu yüzden maaşta fazla oluyor. umarım yardımcı olabilmişimdir.
iyi günler...



ülkü şıla
Today at 12:25am
bende bole bir yasa olduğuınu duydum ve okudum ama resmi olup olmadığını bilmiyorum.ama
illa hastane olsun istiyorsan araştırma hastaneklerinde mutlaka biyolog çalıştırmak zorundalar
çünkü adli tıpı var patolojisi var tıbı biyoloji mikrobiyioloji gb birsürü labları var
buralarda biyolog çalıştırmak zorundalar. kilinik biyokimya ve kan alma merkezlerinde
belki teknisyenleri çalıştırabilirler ama immünoloji seroloji gb bolumlerde zannetmiyorum.
ama resmi bir hbr alırsanız ve banada bidirirseniz çok sevinirim..


Kemal Kadri Sayı
Add as Friend
Today at 12:58am
Report Message
böyle bişey okumuştum sanırım malesef doğru!!!


Mehdi Uzar
Add as Friend
Today at 1:13am
Report Message
ewt boyle bir yasa var ama şöyle ki..
mesela bir hastanenin 40 laborant kadrosu ve 4 biyolog kadrosu wardır(genelde oran boyle
oluyor)ve 4 biyolog kadrosuna biyologlar yerleştiği gibi geri kalan 40 laborant kadrosunada
biyologlar yerleşebiliyordu.yani diploma biyoloji ama kadro laborant.boylece laborant
kadrolarını biyologlar işgal edebiliyordu.son çıkan duzenlemeyle laborant kadrolarına
artık biyolog ataması yapılmıyor.biyologlar sadece hastanelerin biyolog kadrolarına ataması
yapılabiliyor.ancak bu sayı laboratuvar kadrosunun yaklaşık 1/10 i oldugu için yok denecek
kadar az.


öykü şahin
Today at 1:50am
evet ben bi hastanenin klinik şefiyle görüştüm. öyle bir yasa var mı bilmiyorum ama
laborantlar dava açmış, artık biyolog alınması yasakmış öyle dedi.


Bahadir Özkoc
Add as Friend
Today at 2:06am
Report Message
AVRAPA BIRLIGINDE böyle bir yasa var, onlara uyum cercevesinde cikmirs olabilir;
zaten biyologlar laborantlarin yaptigi isleri yapmaz.


Yelda Duman
Add as Friend
Today at 9:04am
Report Message
ben boyle bir yasanın cıkıp cıkmadıgını bılmıyorum ama arastıracagım.ve bu hıc mantıklı
degıl.cunku suan saglık bakanlıgı her atamada bıyolog alıyor hemde eskısınden cok daha
fazla.saglık bakanlıgı laboratuvarda çalıstırmak uzere bıyolog alıyorsa ozel hastaneler
de almak zorundadır.ayrıca bıyolog ve laborant aynı statude degıldır.bıyologların
laborantları denetleme yetkılerı vardır.bu konuyu arastırıp en kısa zamanda daha detaylı
bılgı verecegım.iyi çalışmalar


Ufuk Gunduru
Add as Friend
Today at 11:06am
Report Message
böyle bir yasadan haberim yok ayrıca biyologlar hastanede çalışmayıp nerede çalışacakmış?
özel hastanelerin laborant almak daha işine geliyor bence.


Neslihan Kalkan
Add as Friend
Today at 11:56am
Report Message
sanırım sadece laboratuarlara alınıyor,aslında bizim belediyelere bile girmemiz lazım
o kadar çok yanlış var ki düzeltmek için bir an önce başlamalıyız aslında...


Demet Yalçın
Today at 1:09pm
Bildiğim kadarıyla böyle bir yasa çıkarmaya hazırlanıyorlardı. Fakat Laborantlık yapan
arkadaşlar neden o zaman bir de Biyoloji Bölümü okuyup daha fazla maaş alıyorlar.Belki
de bunun önünü kesmek için böyle bir şey yapmışlardır.


Birsen Gurses
Add as Friend
Today at 1:50pm
Report Message
ben böyle bir yasa oldugunu sanmıyorum
su anda özel hastanelerde çalışan birçok biolog arkadsım var ve işede yeni başladılar
bence birkez daha araştırın


Sevilay üstünbaş
Today at 2:53pm
peki o zaman hala neden üniversitelerde okutulan bi bölümmüş biyoloji öyle deseydin?
ne kadar saçma ya zaten herşey sınava bağlandı budayetmedi yasayla kapatmışlar mı önümüzü
maşallah valla başka bişey demiyorum yuh artık abarttıkça abartıyolar....helal olsunn..


Gürkan Demirkol
Today at 2:54pm
kesin doğrudur..ee bu ülkede biyologlar adına hiç bi ses çıkmayınca kimsede bizi görüp
siz ne iş yapacaksınız kardeşim size gelin size yardımcı olalım demez..ağlamayana meme
yok hesabı..


Nergis Mahire Ipek
Today at 2:54pm
Selam benim bilidiğim kadarı ile bu durum özel hastaneden hastaneye göre değişiyor.
Biyolog almak istememelerin sebebi il sağlık müdürlüğüne laboratuvarda laborant olarak
çalışan kişilerin diplomalarını bildirmeleri.Malum onların diploması sağlık bakanlığı
tarafından veriyor bizler ise fen-edebiyat fakültesinden diploma alıyoruz...
Ama kimi özel hastaneler çalışanlar içindeki bir laborantın diploması gösterip
diğer çalışanları biyologlardan seçebiliyorlar.Kesin bir laboratuvarda laboratuvar
teknisyenin diploması bulunmak zorunda çünkü...Bu yüzden kimi özel hastaneler biyolog
istemiyorlar doğru ama kesinlikle çalıştıramazlar,böyle bir kanun var şeklinde bir
yasa bildiğim kadarı ile yok....


Deniz Cagirir
Today at 4:09pm
arkadaşlar merhaba;
eğer arkadaşımızın sorduğu gibi biyologlar özel hastanelere aalınmaıyorsa.. yok artık...
yalnız benim bildiğim her özel hastane-poliklinik-tıp merkezi- en az bir biyolog
çalıştırmak zorundaydı.hatta bu yüzden hastanleleremeekli biyologların diplomalarını
kiralayıp yüksek maliyetli işçiden kurtulmak istiyordu.uamrım bu sorun en kısa sürede
açığa kavuşur.
iyi günler


Aynur Kocabaş
Add as Friend
Today at 5:21pm
Report Message
sanmiyorum ben boyle bi yasa oldugunu bu bize oynanan sefil oyunlardan biri sadece.
laborantlara bizden daha az para verdikleri icin onlari tercih ediyorlar. bizi ise
aldiklarinda en az 1500 lira vermeleri gerekiyor oysa laborantlara 700 lira verip
onlari ise almak bunlarin da isine geliyo; hakkinizi arayin aramazssaniz ya da
aramazssak biz kaybedicez. ve hatta soyle bir yasa var artik neredeyse her kurum
bir biyolog calistirmak zorunda avrupa birligi standartlari geregince.


Mehmet Ipek
Today at 2:54am
Bir meslektaşımız biyologların özel hastanelerde çalışabilmesiyle ilgili
sağlık bakanlığına yazdığı dilekçeye Bakanlık cevap yazmıştı aşağıda okuyabilirsiniz.
Not: bu dilekçe derneğimizin web sayfasından alınmıştır.
İLGİ: 30.10.2007 tarihli e-posta dilekçeniz.
Bakanlığımıza elektronik ortamda göndermiş olduğunuz 30.10.2007
tarihli özel sağlık kuruluşları ve kamu hastanelerinde biyologların
çalıştırılmasını konu alan e-posta dilekçeniz incelenmiştir.
Özel Hastanelerin çalışma usul ve esaslarını belirleyen Özel
Hastaneler Yönetmeliğinin 19'uncu maddesinde "Özel Hastaneler,
faaliyet izin belgesinde kayıtlı olan hasta kabul ve tedavi ettiği
uzmanlık dallarının gerektirdiği ve asgari sayıları ve nitelikleri
EK-1'de belirtilen personeli, klinik uzmanlarını ve laboratuarlarda
çalışan uzmanları kadrolu olarak çalıştırmak zorundadırlar" hükmü
yeralmakta olup, Ek-1'de "Her laboratuvar için 1 laboratuvar
teknisyeni" bulundurulması zorunludur. Bakanlığımız Sağlık Eğitim
Genel Müdürlüğünün 20.12.2006 tarih ve 6766 sayılı görüş yazısına
göre; Laboratuvar Teknisyeni ünvanı alabilmek için Sağlık Meslek
liselerinin laboratuvar bölümünden mezun olmak, Laboratuvar Teknikeri
olmak içinde üniversitelerin aynı bölümünün ön lisans programlarından
mezun olmak gerekmektedir. Üniversitelerin Fen Fakültelerinin
biyoloji, biyokimya/biyoteknoloji bölümleri ile mühendislik
fakültelerinin biyomühendislik bölümü mezunlarının laboratuvar
teknisyeni veya teknikeri olarak çalışması uygun görülmemektedir.
Yukarıda yeralan görüş ve Yönetmelik hükmü gereği özel hastanelerde
çalışacak olan laboratuvar teknisyeninin bu ünvana sahip kişiler
olması gerekmektedir.
Özel Hastanelerin bünyesinde bulundurması zorunlu olan ve asgari
sayıları ve nitelikleri Ek-1'de belirtilen personeli kadrolu olarak
çalıştırmaları kaydıyla ihtiyaç duyulması halinde diğer personelleri
çalıştırmalarında Bakanlığımızca bir tasarruf bulunmadığı,
Sağlık Bakanlığı Taşra Teşkilatı Yatak ve Kadro Standartların
Yönetmeliğinde, Devlet Hastanesi, Eğitim ve Araştırma Hastanesi ve
Özel Dal Hastanesi kadro standartlarında biyolog kadrosuna yer
verilmiş olup, Bakanlığımız hastanelerinde biyolog kadrosunda personel
istihdam edilmektedir. Yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yönetmeliğinde
biyolog kadrosunda görev yapan personelin görev yetki ve
sorumlulukları belirlenmemiş olmakla birlikte biyologlar hastane
laboratuarlarında görev yaptığından laboratuvar işlemlerini yerine
getirmekle yükümlüdürler.
Bilgilerinize rica ederim
Dr. İnci YILMAZ
Bakan a.
Genel Müdür Yardımcısı V.
Mehmet Ipek(devam)
Today at 3:06am
Elbette yetkiye sahip olunacak. Biyologların çalışma alanları yasa
ile belirlenerek Biyolog çalıştırılması zorunlu hale getirilecektir.
Bu ister kamu olsun ister özel sektör farketmez.
Çalışma alanlarımız yazmakla bitmez.
Bu yüzden sitemizin incelenmesini dökğmanlara bakılmasını tavsiye ederim.
Bundan önce oda olabilmek için o kadar çok sayıda olan Biyolog
meslektaşlarımızın biraz çaba gösterip derneğe üye olmaları gerekmektedir.
En az 10.000 üye olmalırı oda olabilmemiz için.
Burada görev birazda birey olarak bize düşüyor.
Unutmayın oda kurulmasının ilk şartıen az 10.000 üyesi olan bir
meslekiderneğin olması gerekmektedir. Ki biz o zaman dernek yönetimi
gerekli makamlara "biz şu kadar kişiyi temsil ediyoruz." diyecektir.
10.000 kişi demek oy demektir unutmayın hiç bir siyasi bunu geri çeviremez.
Siyasiler oy hesabı yaparlar.
Uzun sözün kısası önce biz birlik olmalıyız.
O birliğin sağlanacağı güzel yarınlara ulaşmak dileği ile.
Biyolog Mehmet İPEK

Gulden Vapur
July 22 at 6:25pm
Böyle bir yasa olup olmadığını bilmiyorum ama bu konuda bende birşeyler
duydum malesefki,ne kadar doğruluğu vardır bilemiyorum....