5 desembre 2023
Vicenç Marí i Antònia Sastre (equip directiu)
Zori Olives (coordinadora PMT)
Bàrbara Nicolau (assessora PMT)
ORDRE DEL DIA
TEMES TRACTATS
Revisar els criteris de seguiment.
Seguiment de tasques i compromisos.
Seguiment dels assoliments.
Eines de gestió de la transformació: Sistèmica i PGA-Memòria.
Quadern de Bitàcola.
1. Revisar els criteris de seguiment
S'han revisat els criteris de seguiment necessaris per a demostrar l'assoliment dels compromisos. L'equip impulsor ja n'havia fet una lectura detallada i no tenen dubtes.
L'equip impulsor està format 7 membres i estan molt satisfets del seu funcionament perquè permet començar a reflexionar. S'han dedicat sessions a treballar l'equip i després, també volen crear més vincle entre el claustre i una part important és que tothom conegui el que es fa al centre.
2. Seguiment de tasques i compromisos
Es recorda que totes les transferències que s'han de realitzar són passes per arribar als objectius de l'estadi i és important planificar i realitzar les transferències al claustre.
S'anoten diverses observacions al document de seguiment de tasques i compromisos. En concret, queden pendents les següents tasques:
Lectura del document de transformació en equip impulsor.
Claustre: informar dels compromisos del programa PMT, explicar l'anàlisi de l'alineació dels objectius de la PGA amb els eixos del marc, anàlisi dels acords d'acció en relació als 7 principis de l'aprenentatge a partir de les preguntes indagadores.
3. Seguiment dels assoliments
Aquest document es pot consultar i a final de curs s'anotaran les propostes de futur en relació a cada una de les tres línies de treball del programa.
4. Eines de gestió de la transformació:
Sistemàtica: tenen la intenció de seguir creant la sistemàtica.
Ja han aprovat la PGA-memòria amb el format que utilitzen habitualment encara que la idea és traspassar tota la informació a l'eina PGA-Memòria. Sí que han tengut en compte crear objectius SMART
Es recorda la importància de planificar unes dates de seguiment dels objectius i accions de la PGA per a no deixar-ho per a final de curs.
Es demana si és possible immobilitzar fins a la fila 9 de la pestanya de seguiment perquè es comprova que l'eina no ho permet, es farà la consulta a la informàtica
5. Quadern de Bitàcola
Enguany la coordinadora PMT és la qui s'encarrega d'evidenciar el procés de millora i transformació del QB.
Es recomana que si tenen les actes de l'equip impulsor ho poden enllaçar al calendari de l'equip impulsor i que les experiències poden incloure diferents dinàmiques relacionades encara que es duguin a terme en moments diferents. Convé revisar que l'assessora tengui permisos per a visualitzar els documents.
ACORDS PRESOS
En relació a altres temes
Transferència de les tasques pendents.
Continuar transferint a l'equip impulsor i a claustre el que s'ha treballat a les xarxes d'Introducció II.
S'afegirà al QB les actes de les reunions de l'equip impulsor i revisar els permisos de visualització dels documents.
L'assessora demanarà a la informàtica si es possible immobilitzar fins a la fila 9 de la pestanya de seguiment de la PGA-Memòria.
Observacions: és bona idea crear un vincle entre el claustre i conèixer el que es fa al centre encara que no s'ha de deixar de banda les transferències.
26 d'abril de 2024
Vicenç Marí, Antònia Sastre i Elena (equip directiu)
Zori Olives (coordinadora PMT)
Bàrbara Nicolau (assessora PMT)
ORDRE DEL DIA
TEMES TRACTATS
Reflexió sobre la continuïtat al PMT.
1. Reflexió sobre la continuïtat al PMT
A la darrera sessió de xarxa es van plantejar, a l'assessora, els dubtes sobre la continuïtat del centre a PMT i, per això, es va acordar una visita per a xerrar-ne.
El centre manifesta que l'equip impulsor funciona molt bé però que veu que van endarrerits en la transferència de les tasques, malgrat que tenen clar que necessiten un ritme més pausat per poder arribar bé al claustre. L'equip impulsor ha permès un bon espai per a les reflexions pedagògiques que han d'aconseguir traslladar a tot el claustre, però abans necessiten crear un bon vincle a nivell de claustre.
S'han plantejat com una prioritat que el claustre conegui tot el que es fa al centre mitjançant el turisme pedagògic que han evidenciat a les experiències, i el claustre ho valora molt positivament, però aquest fet ha provocat que vagin endarrerits en les transferències.
S'ha revisat el document de seguiment de tasques i compromisos, relacionant-ho amb els criteris de promoció d'Introducció II i el que està previst que es treballi el proper curs.
L'assessora comenta que entèn que necessiten més temps, però al mateix temps també els posa de manifest que moltes de les tasques que s'ha planificat l'equip impulsor de cara a aquest curs realment formen part de la creació de la visió, que correspon al següent estadi, i que ara només han de preparar la planificació del canvas i les presentacions del claustre, famílies i alumnat.
Com a darrer curs de l'actual equip directiu, l'assessora considera que és molt interessant que es treballi la creació d'una visió compartida de centre entre tota la comunitat educativa.
L'assessora valora molt positivament la feina de l'equip impulsor i també els manifesta que cada centre és una realitat diferent, i que com a programa tenim en compte que per aconseguir que els processos de transformació siguin profunds han de ser lents. No obstant, també recorda que la transferència de les tasques que es treballen a cada sessió de xarxa sempre estan enfocades en assolir els objectius de l'estadi i que la calendarització dels claustres pedagògics facilita aquestes transferències.
ACORDS PRESOS
En relació a altres temes
S'acorda que es xerrarà en equip impulsor sobre la continuïtat al PMT i es comunicarà a l'assessora la decisió.
Observacions:
18 de juny de 2024
Vicenç Marí i Antònia Sastre (equip directiu)
Zori Olives (coordinadora PMT)
Bàrbara Nicolau (assessora PMT)
ORDRE DEL DIA
TEMES TRACTATS
Seguiment de les tasques i compromisos.
Seguiment dels assoliments.
1. Seguiment de les tasques i compromisos
Es comparteix un document per facilitar l'evidència del Passaport a Creació I i revisam en quin estat es troben les tasques, la majoria de les que han d'estar acabades al juny es troben fetes o en procés. Una de les propostes de millora sorgida de la reflexió realizada als claustres pedagògics és la formació en centre sobre l'avaluació. Algunes tasques s'acabaran al setembre.
Equip impulsor: durant tot el curs l'equip impulsor ha fet bona feina i en les darreres sessions s'han distribuït bé les tasques per aconseguir acabar totes les tasques pendents, sobretot la planificació del canvas i la preparació de les presentacions.
Es planteja la possibilitat que s'incorporin a l'equip impulsor nous membres si durant el curs algunes persones s'interessen en formar el nou equip directiu. L'assessora considera adient que es puguin incorporar aquestes persones a l'equip impulsor sempre que l'organització dels horaris els ho permeti, encara que recorda que a les sessions de xarxa només poden assistir les persones inscrites a la formació.
Es recomana que es revisi la rúbrica de maduresa de l'equip impulsor a principi de curs per definir quines han de ser les properes passes per a assolir un grau de maduresa superior al que es troben en aquest moment.
Revisió de la planificació del canvas i les presentacions del claustre, famílies i alumnat. Es manifesta que no creuen que puguin realitzar tota la planificació dins el primer trimestre del curs 2024-2025 perquè els falta acabar el turisme pedagògic a un cicle i volen tancar-ho abans de començar amb la creació de la visió.
Es comenta que les presentacions s'han creat molt seguint les pautes del kit de creació de la visió però que consideren necessari personalitzar-les tenint en compte la realitat del centre. L'únic que s'ha de tenir en compte és que s'ha de mantenir l'objectiu de les dinàmiques.
L'assessora planteja la importància d'aprofitar el moment en què les famílies assisteixen més al centre, per exemple a les reunions d'inici de curs, per a començar a treballar la visió.
Quadern de bitàcola: la coordinadora PMT s'encarrega de les evidències al QB i només s'ha de revisar el permís per a visualitzar alguns documents.
2. Seguiment dels assoliments
S'anoten les propostes de futur en relació a les tres línies de treball ( Marc, lideratge i eines).
Es recomana calendaritzar els claustres pedagògics des de principi de curs perquè facilita molt la transferència al claustre.
Aplicar la planificació del canvas, encara que s'hagi d'acabar el turisme pedagògic, i començar a crear la visió de centre durant el primer trimestre encara que s'hagi de continuar en el segon trimestre.
Revisar la rúbrica de maduresa de l'equip impulsor.
Sistematitzar l'ús del QB i sobretot de les reflexions a partir de les preguntes brúixola que faciliten definir les properes passes a seguir.
Aprofundir en els fonaments teòrics a nivell de claustre en cas que sigui necessari per a la creació de la visió de centre.
Si es vol emprar l'eina PGA-Memòria es recomana crear-la des del principi de curs i l'assessora farà l'acompanyament necessari per a configurar-la correctament.
ACORDS PRESOS
Acabar de revisar el Passaport a Creació I per a completar si queda qualque tasca pendent i al setembre tornar a revisar-lo per completar les que s'han de realitzar a principi de curs.
Es recomana que a principi de setembre es revisi la rúbrica de maduresa de l'equip impulsor per definir que s'ha de fer per assolir un grau de maduresa superior a l'actual.
S'ha de revisar els permisos de visualització d'alguns documents i acabar de completar el calendari de l'EI del QB
De cara al proper curs, tenir en compte les propostes de futur anotades en el seguiment dels assoliments.
En relació a altres temes
Observacions: