- Famílies, tutors i EI.
Comprimisos treballats
- MARC: 2.2
2.2.1. Planificar, facilitar i analitzar claustres pedagògics i trobades amb la comunitat educativa per elaborar la visió compartida del centre.
2.2.2. Acompanyar al claustre en la fonamentació teòrica dels processos realitzats per planificar i implementar la visió compartida.
2.2.3. Modelar aspectes de facilitació.
- Aprofitant les reunions de principi de curs, on la participació de les famílies és més nombrosa que la resta, es va realtizar una primera dinàmica per conèixer l'opinió de les famílies. Cada curs o nivell va dur a terme una primera dinàmica relacionada amb el model d'alumne que volem en acabar el pas per la nostra escola.
Posteriorment, l'EI va realitzar una classificació i anàlisi de la informació obtinguda. Es van classificar les aportacions en tres nivells: emocional, acadèmica i hàbits.
Per tal de donar presència al treball a nivell de centre que es realitza a l'escola, i poder fer un retorn a les famílies al llarg del curs, s'ha establert un espai a l'entrada del centre on s'anirà actualitzant i complementant a mesura que evolucioni la Visió de Centre.
Preguntes brúixola per a la reflexió: Què hem de fer més? Què hem de fer menys? Què hem de continuar fent? Què hem de començar a fer? Què hem de deixar de fer?
- Considerem que és important la preparació a nivell acadèmic, però que cada vegada més es demanda el treball a nivell personal i emocional del nostre alumnat.
Feedback equip PMT (si escau):
- Una pregunta, aquest espai que hi ha a l'entrada del centre, el veuen, les famílies? O no hi 'passen' gaire? Ho dic perquè igual, a part de penjar-ho, sempre se'ls hi podria enviar una foto de tant en tant, animar-los aquè entrin i s'ho mirin, ...
- Respecte de la reflexió que fas, n'heu tret alguna conclusió, és a dir, com podríeu fer-ho per combinar les dues opcions, l'acadèmica i l'emocional?
A partir dels conceptes aportats per les famílies s'ha elaborat un gràfic per poder valorar el grau d'importànicia que se li dóna a cada un dels nivells.
Les conclusions que podem extreure amb aquest gràfic és que la part emocional té gran presència en la majoria dels cicles/etapes, destacant l'etapa infantil com a nivell que es dóna més importància, amb diferència dels altres. En canvi, al tercer cicle, tot i seguir essent un bastant elevat, es troba un poc per devall en relació a la part acadèmica.
Pel que fa al nivell acadèmic veiem que segons augmenta l'edat de l'alumnat, les famílies li dónen més pes.
En relació al nivell d'hàbits, ens ha sorprès que sigui el menys present en les famílies, sobretot a les etapes/cicles inicials.
Una vegada conegut el model d'alumne que volen les famílies del centre. Vam elaborar un ninot ple de les paraules més destacades en el recull realitzat. S'ha exposat a l'espai destinat, conjuntament amb el que es va elaborar el curs passat.
Com a segona sessió de treball amb les famílies, hem realitzat una dinàmica abans d'iniciar les reunions pedagògiques de cada curs o nivell.
En aquesta sessió ja ens endinsem en L'ESCOLA QUE VOLEM a nivell de pràctiques d'aprenentatge, d'avaluació i a nivell d'organtizació tan d'espais com de temps.
Degut a que 1r de primària i 6è ja havien realitzat dita reunió abans de l'explicació al claustre de la segona part de la dinàmica, es va decidir enviar un Forms a les famílies.
El primer que es va enviar va ser el de 6è i va rebre resposta de pocs membres, diverses de les respostes mostraven que no havien entès el que s'havia de fer. Degut a aquest resultat, es va replantejar el Forms, adaptat a les famílies de primer de primàra, especificant més els aspectes a respondre (sempre partint de les preguntes guia elaborades amb anterioritat). La descontextualització al ser enviat des de la secretaria del centre, degut a les baixes de les tutores, ha fet que hi hagi hagut poca participació. Es reenviarà des del correu corporatiu, essent els tutors els que envien el correu.
A dia d'avui l'EI està classificant les respostes per poder fer la reflexió final. A l'excel següent quedarà registrada tota la documentació.
El buidatge s'ha realitzat amb un document d'excel on s'han anat agrupant totes les aportacions inicials. S'ha aprofitat aquest mateix document per incloure les reflexions posteriors que s'han realitzat amb el claustre i amb l'alumnat per així tenir-ho tot classificat en un mateix document. Ara falta realitzar una lectura horitzontal de tota la informació per poder extreure els trets comuns que formaran part de la nostra Visió de Centre.
El retorn es realitzarà a la propera sessió de claustre pedagògic, que es realitzarà 11 de febrer. També s'aprofitarà per fer arribar a les famílies, però encara no està acordat per quin canal.
Tot el claustre
Compromisos treballats
1.1.1 Aprofundir en el treball dels 4 eixos del MER a través de les dinàmiques de transferència proposades. Ha de definir el propòsit, les pràctiques, l’avaluació i l’organització.
2.2.1. Planificar, facilitar i analitzar claustres pedagògics i trobades amb la comunitat educativa per elaborar la visió compartida del centre.
2.2.2. Acompanyar al claustre en la fonamentació teòrica dels processos realitzats per planificar i implementar la visió compartida.
2.2.3. Modelar aspectes de facilitació.
- Veure fotos amb peu de pàgina que expliquen la dinàmica.
Preguntes brúixola per a la reflexió: Què hem de fer més? Què hem de fer menys? Què hem de continuar fent? Què hem de començar a fer? Què hem de deixar de fer?
- Degut a la necessitat d'utilitzar part de l'hora destinada a la dinàmica a una sessió extraordinària de claustre, s'ha reduït la sessió a la part visualitzar el vídeo llançadera i realitzar la proposta del Wold Caffe.
Reflexió final: La posada en pràctica del word caffe posa en evidència que hi ha molta diversitat d'opinió en el claustre, que no tothom es mostra disposat a fer canvis i que no col·labora en les aportacions a la visió. El plantejament de la dinàmica proposada a fet que membres del claustre expressin realment el que volen, d'altre que hagin adoptat una actitud passiva sense aportar res o que no vulguin deixar reflectit aquest punt de vista. Es reflexiona que si s'hagués proposat aquesta mateixa dinàmica a nivell de cicles, els membres d'aquests s'haguessin asincerat més i haguessin posat el que realment pensen i s'haguést tingut una visió real de tot el claustre.
El buidatge s'ha realitzat i està pendent una visió horitzontal de tota la comunitat educativa que es realitzarà després de Nadal.
Feedback equip PMT (si escau) OK
Contextualització i presentació al claustre de la dinàmica Wordcaffe.
S'agrupa al professorat mesclant les diferents estapes per poder reflexionar des de diferents punts de vista.
Cada grup dedica un temps de reflexió conjunta a cada estació.
El treball intercicles fa que no tothom aporti les seves reflexions i que hi hagi membres dels grups que adquireixin una actitud més passiva front a la dinàmica.
S'obre debat entre diversitat d'opinions del claustre i genera un poc de tensió. Diversitat d'opinió enfront a les pràctiques d'aprenentatge.
Deixen plasmades les reflexions en un full conjunt.
Cada grup afegeix a les aportacions del grup anterior.
Document de buidatge horitzontal famílies, claustre i alumnat.
Alumnat de tot el centre i claustre.
Comprimisos treballats
1.2 L'euip impulsor ha de dur a terme les intervencions amb la comunitat educativa per a la creació de la visió de centre.
1.4 L'equip directiu ha de facilitar l'organització i preveure la paticipació activa de l'alumnat.
2.2.1 Planificar, facilitar i analitzar claustres pedagògics i trobades amb la comunita educativa per elaborar la visió compartida del centre.
2.2.3 Modelar aspectes de facilitació
- A partir de les presentacións elaborades per l'EI per a cada cicle i etapa, es va fer un claustre pedagògic dedicata l'explicació de les dinàmiques que s'havien de realitzar. Cada representant de l'EI de cada cicle, va anar amb el cicle i els va explicar cada una de les dinàmiques a realitzar i es va demanar que fessin un recull de la informació obtinguda.
Posteriorment, es va elaborar un document model per poder deixar registrades cada una de les sessions fetes amb l'alumnat. Cada cicle va fer el recull com li va semblar i finalment, des de l'equip impulsor es va recopilar en un document comú on es puguin apreciar les aportacions de tota la comunitat educativa, per tal de poder fer una lectura horitzontal i així poder extreure els pilars fonamentals per a la nostra visió de centre.
Preguntes brúixola per a la reflexió: Què hem de fer més? Què hem de fer menys? Què hem de continuar fent? Què hem de començar a fer? Què hem de deixar de fer?
Actualment estem analitzant cadascun dels apartats en parelles. Hem observat que hi ha aspectes que les famílies tenen en consideració i que la resta de comunitat no s'ho ha plantejat, també que hi ha aspectes que tothom té en comú i diferents punts de vista de l'avaluació segons si ets família, alumnat o mestre.
Feedback equip PMT (si escau):
- I a partir de la reflexió que feu, heu pogut fer una passeta més i veure quins són els mínims (si n'hi ha) que tothom tengui clars, independentment de quin col·lectiu sigui? Allò que si o sí tothom coincideix? O no hi ha cap coincidència?
A partir de tota la informació extreta i unificada al document de buidatge, els diferents membres de l'EI hem estat cercant punts comuns tant en els tres col·lectius, com aspectes rellevants que han tingut en consideració algun col·lectiu i que la resta no havia tingut present. Individualment, hem fet un recull de tot marcant uns eixos essencials que ens ajudin a donar forma al PROPÒSIT del nostre centre. Considerem que el propòsit ha de tenir una part més visual i fàcil de comprendre a simple vista, així com una part més extensa de cada un dels eixos on es desenvolupin de forma clara i extensa cadascun d'ells.
-Teniu uns document creats amb els buidatges súper potents, és una mina!
Claustre
Comprimisos treballats
- 2.2.1. Planificar, facilitar i analitzar claustres pedagògics i trobades amb la comunitat educativa per elaborar la visió compartida del centre.
2.2.2. Acompanyar al claustre en la fonamentació teòrica dels processos realitzats per planificar i implementar la visió compartida.
3.1 Recollir al QB el propòsit del centre.
- Iniciam el claustre pedagògic posant en situació en el punt en què ens trobam com a membres de PMT, es realitza un retorn de la informació obtinguda amb el buidatge de la visió de centre, convidant-los a accedir al QB, i es presenta el propòsit del nostre centre, extret de tot el treball realitzat per part de tota la comunitat educativa. Així mateix s'aprofita per presentar el DNI del nostre centre, aquell que ens defineix i ens sentim identificats de forma esquematitzada i visual.
Per tal de poder aprofundir i reflexionar de manera conjunta demanem als membres del claustre que s'agrupin per cicles i que quan llegeixin el propòsit aprofitin per reflexionar i fer un recull d'aquelles coses que nosaltres com a claustre ja estem fent per a contribuir en que el propòsit sigui possible.
Preguntes brúixola per a la reflexió: Què hem de fer més? Què hem de fer menys? Què hem de continuar fent? Què hem de començar a fer? Què hem de deixar de fer?
Finalment, hem compartit algunes reflexions que han sorgit arrel del treball fet per cicles.
Moltes de les propostes que oferim treballen de manera transversal a diferents aspectes del propòsit.
Tenim la sensació de que estem treballant de manera conscient per a la formació de l'alumnat, de manera transversal, procurant un bon ambient d'aula. Des del cicle hi ha satisfacció pel que s'està fent.
La formació docent és un aspecte important per poder tenir una mirada més amplia i per afavorir a les millores. Hem de tenir present que el mestre és una parti important del tot.
Es pot percebre i es veu el camí que té l'escola ja iniciat cap a una línia comuna.
Es considera que s'ha realitzat una feina profitosa on s'ha intentat fer la visió nostra per donar forma a la declaració d'intencions.
- A partir del que ha compatit el clauste s'han elaborat unes infografies per tenir recollit les propostes que realitzem en el centre que considerem què fem per aconseguir el propòsit. A partir d'aquí ens tocarà reflexionar i passar per el sedàs les pràctiques per valorar si realment compleixen el 7+3 o quines modificacions podem realitzar per millorar-les.
També hem considerat adient que el claustre es segueixi familiaritzant amb els 7 principis i per això hem preparat una dinàmica per deixar a la sala de mestres i unes infografies per posar en llocs visibles en diferents espais del centre.
Feedback equip PMT (si escau):
- M'encanta! Heu fet una feinada i ben feta. Se vos veu molt motivades, amb ganes i MOLT creatives! I ja teniu propòsit!! Felicitats! A celebrar-ho i a seguir endavant!
Per tal de seguir familiaritzant al claustre amb els 7 principis de l'aprenentatge i fer-los propers, s'ha posat a la sala de mestres una petita dinàmica on han de descobrir què simbolitzen els elements de fusta i a quin principi deuen fer referència... Després poden girar el cartró i comprovar-ho. Si ho has encertat... gaudeix d'un aperitiu o dolç de la taula del costat.
També s'han editat infografies on es posaran en diferents espais del centre per a fer-ho visible i que ens hi anem trobant.
EI (en el proper claustre pedadògic (25/3/25) es treballarà el 7+3 amb el claustre de forma més lúdica).
Comprimisos treballats
1.1.1 Aprofundir en el treball dels 4 eixos del MER a través de les dinàmiques de transferència proposades. Ha de definir el propòsit, les pràctiques, l’avaluació i l’organització.
2.2.1 Planificar, facilitar i analitzar claustres pedagògics i trobades amb la comunitat educativa per elaborar la visió compartida del centre.
3.1 Quadern de bitàcola: utilitzar el QB per documentar el procés de transformació del centre en relació a la gestió del canvi que impulsa el PMT i els aprenentatges generats.
- Es decideix realitzar la lectura de les tres dimensions organtizatives amb la dinàmica cooperativa de grup d'experts on dos/tres membres fan la reflexió de la lectura de la dimensió i després es fa la reflexió conjunta amb tot l'EI.
Preguntes brúixola per a la reflexió: Què hem de fer més? Què hem de fer menys? Què hem de continuar fent? Què hem de començar a fer? Què hem de deixar de fer?
DIMENSIÓ ORGANITZATIVA 1: Es considera que pel que fa refetència a INNOVAR EN EL NUCLI PEDAGÒGIC s'estan realitzant algunes cosetes que contribueixen al bon desenvolupament d'aquest com són els projectes de centre (escacs, robòtica, mètode fonètic, hort escolar i tallers), així com els acords de centre que es prenen i queden recopilats en un document on tothom hi té accés per poder anar recordant-los, i la FeC on gran part del claustre participa i ajuda a la presa de decisions dels acords de centre, així com al seu compliment. S'ha de reflexionar en el fet de treballar de forma col·laborativa a través d'equips de treball del claustre a nivell pedagògic, per aconseguir una línia d'actuació progressiva per al desenvolupament de l'alumnat.
A nivell d'agrupaments, venen establerts segons edats però es realitzen desdoblaments de grups en algunes àrees com llengua catalana, anglès, matemàtiques o ciències (depenent del nivell i aula), agrupaments internivells en tallers i atenció educativa, i de forma puntual, en tallers relacionats amb festivitats com (Nadal o Sant Jordi) es realitzens agrupaments internivell o intercicle.
Pel que fa al temps d'aprenentatge, es programa de forma diversa depenent del mestres o nivell, tot i que pel que fa a la seqüenciació dels aprenentatges en cada curs s'acorda a nivell de cicle. En aquest aspecta, manca la coordinació intercicle per poder garantir el treball del diferents sabers al llarg de l'escolaritat a primària. Aquesta reflexió s'ha comentat al llarg del curs en diferents reflexions de 'EI i s'hauria de tenir consideració. Referent a la personalització de l'aprenentatge, manca una programació multinivell en general, on costa poder atendre a tothom per igual. En relació a la l'adaptació als objectius d'aprenentatge depèn molt de la flexibilitat horària que determini cada mestre a l'hora de fer els horaris d'aula. Alguns es van modificant i reestructurant segons necessitats de l'aprenentatge i disponibilitat del personal docent, i d'altres es mantenen al llarg del curs. Finalment, en relació al lloc on es realitza l'aprenentatge, majoriàriament es realitza dins l'aula, fent sortides puntuals a partir de propostes d'activitats complementàries o necessitats del grup aula.
DIMENSIÓ ORGANITZATIVA 2: En relació a ESDEVENIR ORGANITZACIONS FORMATIVES, on es fa referència al qui, què, com i per què lidera l'aprenentatge, es considera que poder fer-ho de manera compartida és més complex i per tal de poder-ho dur a terme d'aquesta manera fa necessari un full de ruta que guiï aquesta organtizació. En relació a les estratègies d'aprenentatge, venen liderades per l'equip directiu, la CCP, així com dels cicles els quals tenen la llibertat de decidir el camí més adient. En relació als projectes i metodolologies, els mestres són els que lideren de forma general, en relació als projectes de centre, venen liderats pel 2n i 3r cicles que és on s'aprofundeix en el projecte, i des d'educació infantil i el primer cicle fan el paper de facilitadors on es comencen a introduir alguna pinzellada.
DIMENSIÓ OBRIR-SE A ALIANCES 3: El fet de tenir aliances enriqueix el procés educatiu i crea vincles amb especialistes relacionats amb els sabers que es treballin, proporcionant un enfocament diferent i un aprofundiment de l'aprenentatge per part de l'alumnat. Per a què aquestes aliances siguin productives, és necessari que es tenguin present tan el nucli d'aprenentatge com afavorir a unes propostes que compleixin els 7 principis de l'aprenentatge.
Com a centre tenim algunes aliances ben afiançades i que es treballa de forma conjunta al llarg del curs com la biblioteca municipal fent propostes a tots els nivells i etapes, l'àrea d'esports del centre proporcionant les instal·lacions esportives, ChessMenorca realitzant una setmana de formació de l'alumnat de 2n i 3r cicle de primària en el projecte d'escacs, l' auxiliar de conversa, que proporciona un suport en l'oralitat de la llengua anglesa a tots els nivells i etapes, així com la col·laboració de practicants universitaris. Pel que fa a la participació familiar, es realitza només de forma puntual si hi ha algun expert en matèria i ve a compartir coneixements (sobretot a educació infantil i primer cicle), i la participació en tallers de Nadal i festivitats amb la col·laboració de l'APIMA.
Feedback equip PMT (si escau):
- Bona explicació, equip, només torvbaria a faltar un poc la conclusió com a EI (Què hem de fer més? Què hem de fer menys? Què hem de continuar fent? Què hem de començar a fer? Què hem de deixar de fer? ), si és que en vau treure alguna, o si no hi és perquè s'ha de treballar encara amb el clautstre. Bona feina!
Equip Impulsor
Comprimisos treballats
2.2.1 Compartir amb l’EI els feedbacks i aprenentatges rebuts sobre elpropòsit.
- Es comparteix amb tot l'EI el QB per tal de que puguin accedir a la documentació que se'ns va compartir i es comparteix les experiències i sensacions rebudes per part dels Centres impulsors en ambdues visites realitzades al Margalida Florit. Així mateix es comenten aspectes que s'han considerat interessants dels diversos centres i que creiem que podrien encaixar en el centre, deixant un document amb el recull de les aportacions dels Centres impulsors per poder-hi accedir sempre que sigui necessari.
Preguntes brúixola per a la reflexió: Què hem de fer més? Què hem de fer menys? Què hem de continuar fent? Què hem de començar a fer? Què hem de deixar de fer?
- Considerem que per dur a terme la metacognició a nivell de claustre, primer s'ha d'haver treballat les tres dimensions i aprofitar per reflexionar a partir de les pràctiques que realitzem al centre. En aquell moment se'ls oferirà totes les propostes i idees sorgides a les sessions amb els Centres impulsors com a recursos que podem incorporar a les nostres pràctiques i millorar-les.
Feedback equip PMT (si escau):
- Estic impressionada per la quantitat i aprofundiment en les relfexions que esteu duent a terme. Me sembla molt bé la refleció que heu fet a l'apartat anterior. Anau per bon camí. Ara que ja teniu el QB compartit amb tot l'EI, trobeu que podeu fer la passa de compartir-lo també amb el claustre? És una joia i podria estar molt bé!
Claustre
Comprimisos treballats
- 2.2.1 Planificar, facilitar i analitzar claustres pedagògics i trobades amb la comunitat educativa per elaborar la visió compartida del centre.
- L'EI es proposa presentar d'una forma senzilla, dinàmica i entenedora la relació que hi ha entre els 7 principis i les 3 dimensions organtizatives de l'aprenentatge. Per aquest motiu decidim dur a terme dues dinàmiques diferents al llarg del claustre pedagògic.
Repartim la sessió de la següent manera:
1. Introducció: punt en el que ens trobem a PMT i recordatori de la dinàmica de la sala de mestres.
2. Dinàmica 1: frases relacionades amb els 7 principis.
3. Recordatori dels 7 principis descoberts.
4. Com aconseguim arribar als 7 principis a través a les 3 dimensions.
5. Dinàmica 7+3 : Frases que fan referència als 7 principis i els connecten amb cadascuna de les dimensions.
6. Explicació breu i teòrica de les 3 dimensions.
7. Conclusió.
Preguntes brúixola per a la reflexió: Què hem de fer més? Què hem de fer menys? Què hem de continuar fent? Què hem de començar a fer? Què hem de deixar de fer?
- A pròximes sessions de claustre pedagògic hem de demanar un feedback final, encara que sigui una paraula clau.
- Continuar amb dinàmiques que impliquin la participació i escolta activa del claustre.
- L'EI ha de fer les dinàmiques prèviament.
- El missatge va arribar a tothom, tot i que hem pogut percebre que una petita part es mostra a l'expectativa.
- El claustre va agrair el format de la sessió.
Feedback equip PMT (si escau):
- Fantàstic, de ver, equip! Esteu aconseguint treballar de manera connectada amb el claustre, aconseguiu fer-vos vostres les tasques i compromisos sense perdre l'objectiu, sou un equip súper potent, i n'heu d'estar orgullosos!
I vau trobar la manera d'explicar el 7+3 que vam parlar a la darrera sessió de xarxa (creuar dimensions i principis) a partir de la vostra reflexió com a EI. Felicitats!
Dinàmica dels 7 principis a partir del material que hi havia a la sala de mestres durant les dues darreres setmanes
Cada grup de treball (intercicles) s'ha de posar d'acord amb quin principi compleix l'afirmació que se'ls presenta.
L'equip que més s'apropi al principi o l'encerti tirndrà recompensa!
Connectam els 7 principis amb les 3 dimensions organtizatives.
S'entreguen targetes on apareixen afirmacions que relacionen cada principi amb cadascuna de les dimensions i les han de saber connectar.
S'entreguen targetes on apareixen afirmacions que relacionen cada principi amb cadascuna de les dimensions i les han de saber connectar.
Autocorrecció per part de cada equip de treball. Finalitzem la dinàmica amb una breu explicació de cadascuna de les dimensions per començar a familiaritzar-nos amb elles.
Claustre
Comprimisos treballats
- Compromís 3.1
- Conjuntament amb la convocatòria del claustre pedagògic sobre avaluació, es comarteix un enllaç amb el formulari sobre eines d'avaluació. Es demana al claustre que el realitzi (per manca de temps de treball en el claustre pedagògic) i s'analitzarà i es farà una reflexió a nivell de claustre en posteriors claustres.
Preguntes brúixola per a la reflexió: Què hem de fer més? Què hem de fer menys? Què hem de continuar fent? Què hem de començar a fer? Què hem de deixar de fer?
- Els resultats obtinguts sobre el qüestionari passat al claustre reflecteix que hi ha cert coneixement d'algunes eines que afavoreixen l'avaluació formativa i formadora, però es reflecteix amb claretat que la posta en pràctica d'aquestes eines no és el suficient per afavorir a una avaluació que sigui útil per a l'aprenentatge del nostre alumnat.
Es decideix preparar una segona dinàmica on, per cicles, deixaran reflectit què fan per avaluari seguidament, i després d'haver llegit els textos d'avaluació, quina és l'avaluació ideal per al nostre centre.
Feedback equip PMT (si escau):
- D'acord, perfecte!
EI i Claustre
Compromisos treballats
- Compromís 1.1.1., 2.2, 3.1. i 3.3.
- Es proposa al claustre fer un tast sobre l'avaluació. Es realitza una dinàmica plantejada en 3 estacions (triplicades per facilitar el treball en petit grup), on hauran de llegir tres lectures i anar anotant paraules importants en un post-it. Una vegada finalitzat el temps de lectura, passen a la següent estació i complementen el que ha fet el grup anterior. Aquest treball va acompanyat d'un aperitiu per amenitzar un poc el treball. A cada estació hi ha un membre expert (mestre/a del claustre que ha participat a la formació de centre sobre avaluació formativa i formadora), que queda fixe a l'estació. Aquest haurà llegit la lectura prèviament i ajudarà als membres que vagin rotant a recapitular el treball realitzat pel grup anterior per així poder fer les seves aportacions i complementar la informació extreta inicialment.
Una vegada tots els grups han passat per cada estació, tornen a la seva lectura inicial i realitzen un mapa conceptual a mode de resum. Aquests mapes seran analitzats i unificats en un per l'EI a la sessió de reflexió.
Preguntes brúixola per a la reflexió: Què hem de fer més? Què hem de fer menys? Què hem de continuar fent? Què hem de començar a fer? Què hem de deixar de fer?
- Una vegada tot el claustre coneix la part teòrica de l'avaluació, necessitam com a claustre reflexionar sobre quina és l'avaluació que volem (guiats per les lectures).
- Reflexionar a nivell EI sobre l'avaluació inicial d'avaluació al nostre centre i prendre mesures.
Feedback equip PMT (si escau):
- I heu pensat en quin moment/espai fareu aquesta reflexió? Sí, hem realitzat un segon claustre pedagògic el mes de juny per poder fer aquesta segona part. Aprenentatge 11. PERFECTE! Ja vos ho vaig dir, però ho repetesc i reiter: M'encanta com ho heu traslladat al vostre centre! I són fantàstics els mapes conceptuals! Quina mina!
Es presenten al claustre les lectures d'avaluació com a una proposta culinària
Cada grup té un expert el qual va fer la formació de centre d'avaluació formadora. Ha rebut la lectura per adelantat i queda fixe a l'estació.
La resta de membres van rotant per les tres lectures i complementant conceptes.
Extreuen paraules claus per poder elaborar un mapa conceptual
Claustre
Compromisos treballats
- Compromís 1.1.1., 2.2, 3.1. i 3.3.
- S'aprofita aquest claustre pedagògic per reflexionar sobre els resultats obtinguts a l'avaluació inicial. L'Equip Impulsor exposa a la resta les conclusions extretes amb els gràfics. També s'aprofita per compartir amb tot el clauste els mapes conceptuals elaborats a partir de les lectures. D'aquesta manera en serveix per fer un recordatori de la darrera sessió i així iniciar la dinàmica. Es comparteix amb tot el claustre la presentació a fi de que puguin accedir als documents al llarg de la sessió i també que en tinguin accés sempre que ho creguin convenient.
La dinàmica proposada es realitzarà a nivell de cicles. Es proporciona a cada cicle i etapa ordinadors per poder accedir a l'enllaç que han de treballar. Es demana una primera reflexió on volem que anotin què està fent cada cicle/etapa per avaluar al seu alumnat, després els demanem una segona reflexió on han d'anotar quina seria l'avaluació ideal per al CEIP Àngel Ruiz i Pablo.
Preguntes brúixola per a la reflexió: Què hem de fer més? Què hem de fer menys? Què hem de continuar fent? Què hem de començar a fer? Què hem de deixar de fer?
- Falta l'anàlisi per part de l'EI. A la darrera sessió de proper 27/6 es tractarà aquest punt per així començar a encaminar la redacció de l'avaluació.
Feedback equip PMT (si escau):
- Molt bé, equip! Heu pogut fer ja el buidatge i la posterior redacció de l'eix d'avaluació?