La matèria de matemàtiques es distribueix en quatre hores setmanals a tots els nivells.
A l'ESO dediquem una de les sessions al projecte "CAP PROBLEMA" on es plantegen activitats més contextualitzats o bé aprofitem per a fer tasques més manipulatives que permeten el treball en grup.
Alguns alumnes de 4t d'ESO i de Batxillerat del nostre centre participen cada any a les proves Cangur de Matemàtiques. Aquestes proves formen part d'un concurs preuniversitari que s'organitza a més de 30 països i que té com a objectiu apropar les matemàtiques als joves i despertar el seu interès a partir dels problemes.
Com a àmbit (juntament amb tecnologia) creiem en un aprenentatge contextualitzat, experimental i significatiu.
Tot el professorat de ciències té els mateixos dos objectius:
Volem que el nostre alumnat comprengui el món que l'envolta perquè només així pot estimar-lo i preservar-lo.
Volem que el nostre alumnat aprengui a ser crític i autònom i que sigui capaç de prendre les seves pròpies decisions basant-se en dades objectives i fiables i no pas en opinions sense fonaments.
Per tal d'assolir aquests dos objectius, utilitzem recursos diversos com els projectes, els casos pràctics i l'hora de "FEM CIÈNCIA" (en el cas de l'ESO) i de "LABORATORI" (en el cas de batxillerat) on volem fomentar l'experimentació amb la finalitat que l'alumnat es faci preguntes, aprengui a dissenyar experiments, a observar resultats i a extreure conclusions que pugui aplicar en altres contextos.
En conclusió, no volem fer per fer, volem saber què fem, per què ho fem i per a què ho fem.
Com a àmbit (juntament amb ciències) no creiem en un aprenentatge descontextualitzat, sinó en un aprenentatge real i aplicat per tal de formar a un alumnat que sigui capaç, en un futur proper, de cobrir les necessitats del món actual.
El nostre objectiu no és només que s'aprengui tecnologia, el que volem és que els i les nostres alumnes la visquin i la gaudeixin.
Per fer-ho, tenim una hora setmanal de "TECNO 2.0" a tots els nivells d'ESO on els i les alumnes aprenen a fer servir eines i a construir productes amb diferents materials per a després avaluar-ne les fortaleses i les debilitats .
Tampoc deixem de banda les eines digitals com el domini de l'ofimàtica, els programes de dibuix, els programes d'edició d'imatge i so, les aplicacions de disseny o els simuladors.
A més a més, des del curs passat estem implantant, gradualment, un projecte de robòtica i programació que vol donar resposta a la demanda creixent en el sector.
Setmana de la ciència i la tecnologia (curs 21/22)
Setmana de la ciència i la tecnologia (curs 20/21)