Repetir curs
Repetir curs depèn de la decisió del Consell Orientador i Equip docent, en funció del que creguin que serà més profitós en cada cas.
Tingues en compte que, avui dia, hi ha diverses opcions per arribar a un mateix lloc. Es tracta d’escollir el que més s’adapti a les teves necessitats i situació actual.
És important que facis autoanàlisi, autocrítica i expressis el que creus sent honest/a amb tu mateix/a.
GB
Fer un GB depèn de la decisió del Consell Orientador i Equip docent, en funció del que creguin que serà més profitós en cada cas.
Els Graus Bàsics o FP Bàsica son estudis de dos anys de duració per a joves a partir de 15 anys. Et permeten iniciar-te en la Formació Professional i, a més, obtenir el títol de Graduat en ESO. Després de superar un cicle d'FP Bàsica pots accedir a cicles d'FP de grau mitjà o al Batxillerat.
PFI
Fer un PFI depèn de la decisió del Consell Orientador i Equip docent, en funció del que creguin que serà més profitós en cada cas.
S'adrecen a joves que tenen entre 16 i 21 anys. Són programes formatius d'un any de durada impartits a Catalunya que et permetran iniciar-te en la Formació Professional. La superació d'un PFI no dona el títol de Graduat en ESO però sí dona accés als cicles formatius d'FP de grau mitjà.
CP de nivell 1
Són titulacions d'FP molt orientades a millorar les oportunitats d'inserció laboral. La formació sol durar entre 3 i 9 mesos i existeixen diferents nivells de dificultat. Per als Certificats Professionals de nivell 1 no s'exigeixen requisits acadèmics d'accés.
→ Més sobre els CP de nivell 1
Prova d’accés a CP de + nivell 1
Són titulacions d'FP molt orientades a millorar les oportunitats d'inserció laboral. La formació sol durar entre 3 i 9 mesos i existeixen diferents nivells de dificultat. Per als Certificats Professionals de nivell 2 i 3 s'exigeixen requisits acadèmics d'accés. Si no tens l’ESO, pots fer una prova d’accés.
→ Més sobre els CP i les proves d’accés
Prova d’accés a GM
Aquestes proves es dirigeixen a majors de 17 anys que no tenen el títol de l'ESO i volen accedir a un cicle de grau mitjà. Pots preparar-te pel teu compte o acudir a un centre que t'ajudi a preparar els exàmens. Tingues en compte que per a accedir a cicles d'Arts Plàstiques i Disseny o d'Ensenyaments Esportius hauràs de superar també una prova específica.
Et pots presentar pel teu compte o fer un curs de formació específic. Aquest curs és de 600h. Si ho superes podràs accedir a un cicle formatiu de grau mitjà d'FP. Per a accedir als cicles d'Arts Plàstiques i Disseny o d'Ensenyaments Esportius haurà de superar, a més, la prova específica corresponent.
Escola d’adults
Si ets major d'edat, pots optar per cursar els estudis per a l'obtenció del Graduat en ESO en els Centres d'Educació de Persones Adultes (CEP). Podràs cursar-los en modalitat presencial i també a distància. Informa't en el teu municipi sobre on està el CEP més pròxim i sobre totes les oportunitats formatives que ofereix. No dubtis a acostar-te al centre perquè t'aclareixin tots els dubtes que tinguis.