Avui, es celebra el dia Sant Jeroni. És el patró dels llibreters, les llibreries i les biblioteques.
I és que JERONI va ser la primera persona que va traduir els llibres de la Bíblia alla llengua llatina. (Els llibres de la Biblia eren escrits en hebreu, grec i arameu). Més endavant, a l'època medieval es va traduir, com tenim ara, al català. La Bíblia està traduïda a 450 llengües de forma completa.
Bon dia! Comencem la setmana escoltant la cançó "BON DIA" del grup Buhos.
Aquesta cançó va néixer com un joc que feia la família d'en Guillem Solé aquest estiu a l’habitació que a casa seva tenen per a la música. Parla de l’amor que senten entre ells que els fa feliços de manera especial, parla de la felicitat del pare quan la seva filla el desperta -tard- després d’una nit de concert i li diu: “Ja ha sortit al sol a sobre del mar. Deixa ja el llençol que ens hem de llevar".
I a tu què et fa feliç quan et lleves per començar una nova setmana?
Avui és 1 d'octubre. "Octubre" és el desè mes de l’any en el calendari gregorià i té 31 dies. El seu nom deriva d’haver estat el vuitè mes del calendari romà.
Octubre és una paraula procedent del llatí que significa “vuit mesos”. Tot i ser el desè mes, en l’actualitat gràcies a l’aportació del calendari julià, era el vuitè mes en el calendari romà, ja que es considerava que març era el primer mes de l’any i desembre, l’últim.
La manera de comptar ha anat canviant...
Sovint normalitzem l'horror de les imatges. Aquesta fotografia podria representar moltes coses: una explosió de gas, un incendi fortuït... La imatge és de fa una setmana, a tocar de Moscou, representa el resultat d'un atac amb drons. Què creus que ha passat amb els veïns? Què creus que deuen sentir els supervivents? Això és la guerra, sense més, crua i real.
Si tu et trobessis en una situació semblant, com et sentiries? Què t'agradaria rebre de les altres persones?
Avui és Sant Àngel Custodi o de la Guarda.
Un Ángel de la Guarda o un àngel Custodi és, segons les creences en diverses tradicions religioses, també la cristiana, un ésser que assignat cada persona i que la protegeix, la guia o la "guarda".
A vegades diem d'una persona que és un àngel, o bé ha estat un àngel per a mi.
Què et sembla que volem dir quan fem servir aquesta frase?
Alguna vegada has sentit que una persona té tanta cura de tu que també podries dir que t'has trobat amb un àngel?
Parleu-ne entre tots i descobrireu quants àngels trobem en la nostra vida
Avui és sant Gerard o Guerau.
A l'escola tenim 9 alumnes i mestre que porten aquest nom. Sant Gerard és un personatge de l'època medieval. Era invocat per les dones que havien de tenir un fill o filla perquè tot el procés del naixement anés bé.
Parlem de l'objectiu d'aquest curs: "CUIDAR PER CANVIAR EL MÓN"
Segurament has vist que en la portada de l'agenda Vedruna d'aquest curs hi ha escrit "Joaquima de Vedruna, 200 anys." Parlem avui de la relació que hi ha entre l'objectiu d'aquest curs i Joaquima de Vedruna.
Creus que escau a Joaquima l'objectiu d'aquest curs?
La cura que va tenir dels seus fills, de les nenes que no podien anar a escola, dels malalts pobres de l'Hospital de Vic, de les noies abandonades de la Casa de Misericordia... són una bona mostra del treball que va fer per cuidar a totes les persones. I cuidant a totes aquestes persones va fer que el món, el del seu temps i el d'ara, fos una mica millor.
En una de les seves cartes escriu: Em sembla que la meva missió és formar unes germanes que puguin remeiar les necessitats dels pobres...
Anota en la teva agenda de qui tindràs cura avui.
Avui és Sant Francesc d'Assís. És diu D'Assís, perquè és el lloc d'Italia on va néixer. És considerat com a patró de l'ecologia per la seva estima a la natura i a la vida senzilla, sense abusos.
Aquest nom és molt popular a casa nostra. A vegades, fem el nom més curt i ens adrecem a un "Francesc" com a "Cesc", "Cesca" o Quico.
Avui és Sant Francesc d'Assís. Es el patró de l'ecologia per la cura que va tenir amb tots els essers que l'envoltaven. Et convidem a escoltar el CÀNTIC DE LES CRIATURES que ell va compondre lloant Déu per tot el que la natura ens ofereix, des del sol fins a qualsevol persona per insignificant que sigui.
Escolteu-lo atentament. Què hi afegiries?