Pautes:
Aula: Laboratori de biologia de Mascaró
Possible d'hipòtesis: després de la neteja amb productes químics, els nivells de TVOC augmentaran de manera significativa a l’aula a causa de l'evaporació dels components químics volàtils. A més, és possible que la ventilació tingui un paper clau en la dissipació d'aquests contaminants. Així mateix, es podria observar una lleugera variació en la temperatura i la humitat de l’ambient en funció dels productes utilitzats.
Objectiu:
Com afecta l'ús de productes de neteja a la qualitat de l'aire.
Hipòtesi:
Després de la neteja amb productes químics, els nivells de TVOC augmentaran de manera significativa a l’aula a causa de l'evaporació dels components químics volàtils. A més, és possible que la ventilació tingui un paper clau en la dissipació d'aquests contaminants. Així mateix, es podria observar una lleugera variació en la temperatura i la humitat de l’ambient en funció dels productes utilitzats.
Descripció de l’aula:
Nom o número de l’aula. 8, laboratori de biologia
Dimensions aproximades. 5mx8m
Nombre d’alumnes al matí i a la tarda. a la tarda i el mati aproximadament 14, però mai supera els 20 alumnes.
Tipus de ventilació (finestres, portes obertems, ventiladors…): Si hi han finestres, a l'exterior donen direcció cap el est
Com varien els nivells de TVOC abans i després de la neteja?
Abans de la neteja: Els nivells de TVOC es mantenen relativament baixos però amb algunes pujades puntuals, generalment per sota dels 1000 ppb.
Després de la neteja: Es poden observar pics significatius que superen els 2000 ppb en alguns moments, cosa que indica un augment momentani dels compostos volàtils.
Els nivells de TVOC augmenten després de la neteja amb pics superiors a 2000 ppb, indicant una possible emissió de compostos volàtils, però després tornen a estabilitzar-se.
Quin impacte té la ventilació en la dissipació dels compostos químics volàtils?
La ventilació accelera la dissipació dels compostos químics volàtils reduint-ne la concentració a l'aire, disminuint els pics de TVOC i estabilitzant els nivells més ràpidament.
Els nivells de CO₂ es veuen afectats per la neteja o només pels ocupants de l’aula?
Els nivells de CO₂ depenen sobretot de les persones a l’aula, ja que els pics coincideixen amb moments d’ocupació. La neteja pot influir una mica si hi ha més moviment de gent o si es modifica la ventilació.
Hi ha canvis significatius en la temperatura i la humitat després de la neteja?
Sí, després de la neteja hi ha un augment de la humitat a causa de l’ús de productes líquids i una lleugera variació de la temperatura per la ventilació i el moviment de persones.
Els productes de neteja alliberen compostos volàtils que poden afectar la qualitat de l’aire. Una bona ventilació accelera la dissipació dels TVOC, reduint-ne la concentració més ràpidament. S'haurien d'utilitzar productes ecològics amb menys emissions de compostos químics.