Dag 8

Fredag d. 01-08-2014.

Det var så dagen for vores hjemrejse, der var oprundet. Én glædede sig til at komme hjem - og én kunne godt være blevet der endnu flere dage - gæt selv hvem der gerne ville hvad 😉

Vi skulle aflevere nøglen til vores hotel lejlighed senest kl. 12:00 den dag. Så vi sov længe, og fik sen morgenmad (de lukkede for morgenmad kl. 10:00). Efter morgenmad, gik vi op og pakkede vores kufferter, så checkede vi at vi havde fået det hele pakket, og at vi havde husket at lade lidt drikkepenge ligge til rengøringspersonalet. Så checkede vi, at vi ikke havde glemt at pakke noget ned, igen - og så ventede vi lidt ... omkring kl. 11:30 stod vores kufferter klar i hotellets reception, og vi havde afregnet med hotellet.

Nu var det heldigvis således, at hotellet havde et "shower room" vi kunne låne, det var specielt lavet til sådan nogle x-gæster som os 😉 Så vi valfartede atter en gang ned til stranden, for at bade i Middelhavet en sidste gang. Da vi syntes, at nu havde vi godt nok badet længe, og ikke rigtig gad mere, så returnerede vi naturligvis til hotellet, og benyttede deres "shower room". Det var meget nydeligt og pænt, med 2 brusekabiner og med stakkevis af rene håndklæder 👍

Så vi sad vel nok ca. 4 timer i hotellets reception og ventede (godt at der var Wi-Fi og Hans Ottos iPad var i håndbagagen), inden bussen der skulle køre os til lufthavnen, hentede os kl. 17:30 😱

Vi nåede selvfølgelig frem til Palma lufthavn i god tid; men jeg må indrømme, at lige der, var jeg rigtig glad for, at vi havde købt transfer, for det betød, at vi fik hjælp af en Spies guide - og jeg synes, at Palma lufthavn er STOR! Vi gik i hvert fald 300 m. inden for i lufthavnen inden vi nåede frem til der, hvor vi kunne checke vores kufferter ind, det var på linierne mellem nummer 95 og 99 (og der var højere numre end det!). Derefter skulle vi op på 1. sal, og igennem sikkerhedscheck. Sjovt nok, så blev Hans Otto kropsvisiteret både i Billund og i Palma, han må se mistænkelig ud 😉 Da det var overstået, så kunne vi bevæge os mod vores gate. Den eneste vej, var igennem deres Duty Free shop, man kunne ikke undgå den 😉 Da vi kom ud på den anden side, uden at have købt noget, så gik vi ... og vi gik, også på rullende fortov, det var sjovt; men jeg tror virkelig, at vi har gået mindst 500 m. fra sikkerhedschecket, til vi nåede vores gate - altsammen indendørs 😲 Da vi havde ventet lidt igen, så blev det vores tur til at boarde, vi slap igennem ved at vise vores pas og boardingkort. Derfra gik vi ned til en bus, der kørte os rundt i lufthavnen til vores flyver.

Vi kom ombord, og flyet lettede fra Palma lufthavn kl. 20:55, og vi landede igen i Billund ca. kl. 23:30.

En smule trætte, var vi hjemme i Asserballe igen d. 02-08-2014 ca. kl. 01:30.

Det var så slutningen på vores rejse-dagbog 😜