Vrijdag 26 mei 2023

Laatste dag,  opstaan, ontbijten, koffers maken, spelletjes in het park, picknicken, treinreis, terug thuis !

WAT EEN WEEK !

Donderdag 25 mei 2023

Na een lekker ontbijt trokken we vandaag de stad in voor een bezoek aan Onze-Lieve-Vrouwekerk. Wat een prachtige film over de Guldensporenslag werd ons daar getoond! Vol verwondering keken we naar de beelden, die verschenen op drie muren en zelfs op het plafond!

Na onze lunch mochten we eindelijk vrij spelen, daar hadden we al lang naar uitgekeken. Om 14 uur startten we met ons spannend spel, Cluedo. Daarin moesten wij in een strijd tegen de klok een moord oplossen. Uiteindelijk bleek kabouter Plop in de Dodengang met een jute zak de dader te zijn. Wat een verrassing!

Na het douchen, hebben we nog genoten van een lekkere loempia met rijst en een pudding als dessert. Om onze laatste avond op een mooie manier af te sluiten, hebben we nog een spannende quiz gespeeld. Het notitieboekje van enkele leerlingen kwam hierbij goed van pas!

Woensdag 24 mei 2023

Vol verwachtingen stapten we deze ochtend op de bus richting Diksmuide waar we eerst een bezoekje brachten aan de Dodengang en vervolgens de Ijzertoren beklommen. Beide bezoekjes hebben een diepe indruk nagelaten op de kinderen.

Later op de dag trokken we verder richting Ieper waar we samen met 2 fijne gidsen een Britse en Duitse begraafplaats bezochten.

Na een lange, vermoeiende dag gingen we op restaurant  genieten van een heerlijk bord spaghetti en een ijsje.  Met als kers op de taart een glaasje frisdrank.

Nog even halt houden aan de Menenpoort voor de Last Post.

Dinsdag 23 mei 2023

Na een welverdiende nachtrust  verkenden we vandaag opnieuw de stad.  Na enkele kilometers in de benen picknickten we in een park.

In de namiddag speelden we allerlei volksspelen waar we ons flink mee konden uitleven.

Terug in de hostel aangekomen, sprongen de leerlingen in de douche en genoten we van een heerlijke maaltijd, balletjes in tomatensaus met puree.

Om de dag op een rustige manier af te sluiten, namen we nog even de tijd om een leuk aandenken te knutselen.

Maandag 22 mei 2023

Vol zenuwen en enthousiasme stapten we deze ochtend naar het perron.  We genoten van een vlotte, aangename treinrit. Onze bagage arriveerde ook mooi op tijd.

Na een heerlijke picknick trokken we de stad in voor een begeleide, leerrijke wandeling.  We bezochten het Belfort, het Stadhuis, het Begijnhof, de O-L-Vrouwekerk en de Broeltorens.

Het avondeten was alvast een schot in de roos, hamburger met frietjes. Mmmmmm...

Nog snel even wat post naar het thuisfront schrijven en dan moe en voldaan in ons bedje.