Aktulaności

TATRZAŃSKA PRZYGODA

opublikowane: 26 lip 2017, 08:26 przez Redaktor Web

6 czerwca 2017 r. osiemnastu uczniów naszej szkoły wzięło udział w 3-dniowej wycieczce w Tatry. Głównymi atrakcjami było Zakopane, Dolina Kościeliska oraz Kraków. Nocleg oraz posiłki mieliśmy zapewnione w malowniczej miejscowości nieopodal Zakopanego – Murzasichle. Opiekunkami były zaprawione w górskich wędrówkach panie Anna Kąkolewska i Aneta Czajka.

Pierwszym punktem wycieczki był wjazd kolejką na Kasprowy Wierch. Kolejka na Kasprowy Wierch to jedyna w Polsce wysokogórska kolej linowa. Droga na szczyt Kasprowego Wierchu liczy 4291,59 metrów, natomiast z wagoników rozpościerały się wspaniałe widoki, które dostarczyły nam niezapomnianych wrażeń. Górna stacja kolejki jest położona na wysokości 1959 m.n.p.m i wraz z Obserwatorium Meteorologicznym stanowi parę najwyżej położonych budynków w Polsce. Na szczycie Kasprowego podziwialiśmy zapierające dech w piersiach górskie widoki, a dzięki przewodnikowi mogliśmy poznać ciekawe historie i legendy tatrzańskie. Dzień zakończyliśmy pieczeniem kiełbasek oraz śpiewami i zabawami przy ognisku.

Drugiego dnia z samego rana wyruszyliśmy na górska wędrówkę po Dolinie Kościeliska, która jest jedną z najpiękniejszych i najchętniej odwiedzanych dolin w Tatrach. W trakcie wędrówki pokonaliśmy podejście sięgające około 120 metrów i przeszliśmy przez liczącą 560 m Jaskinie Mroźną. Po ciężkich zmaganiach z górskimi szlakami doskonałym miejscem na odpoczynek okazało się być schronisko na Hali Ornak, skąd rozpościerał się przepiękny widok na górskie szczyty. Po odpoczynku ruszyliśmy dalej w górę, gdzie po pokonaniu czarnego szlaku dotarliśmy do Smreczyńskiego Stawu, który znajduje na wysokości 1126 m.n.p.m. i w całości otoczony jest przez las, co jednak wcale nie przeszkadzało nam w podziwianiu przepięknych wierzchołków gór. W drodze powrotnej pokonaliśmy dość trudne podejście zabezpieczone łańcuchami w Wąwozie Kraków, co dla niektórych uczniów okazało się nie lada wyzwaniem, natomiast dla pozostałych świetną atrakcją i niezapomnianym doświadczeniem. W drodze powrotnej zajechaliśmy do Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach. Dzień zakończyliśmy zabawami i wodnymi wygłupami w Termach Gorący Potok w Szaflarach. Radości nie było końca, dzięki różnym kolorowym zjeżdżalniom, wodotryskom, eksplozjom wody i innym atrakcjom uczniowie mogli zregenerować siły na następny pełen atrakcji dzień.

Ostatni dzień naszej górskiej przygody rozpoczęliśmy od wjazdu kolejka linową na  Skocznię Wielka Krokiew. Przejazd kolejką był bardzo emocjonujący, na początku wiele osób miało gęsią skórkę, ale z każdym metrem strach zamieniał się w zachwyt, natomiast na górze z punktu widokowego mogliśmy podziwiać Zakopane. Następnie w Zakopanem przyszedł czas na zakup pamiątek. Po godzinnej przerwie udaliśmy się w dalszą podróż do Krakowa gdzie wraz z przewodnikiem odbyliśmy wspaniałą wycieczkę po najważniejszych zabytkach i miejscach stolicy województwa małopolskiego. Niezapomniane wrażenie zrobił na uczniach ołtarz Wita Stwosza w Bazylice Mariackiej oraz zwiedzanie Zamku Królewskiego na Wawelu.

Zmęczeni ale szczęśliwi dotarliśmy po północy do domu, a uczniowie już snują plany na kolejną przygodę z górami.

Anna Kąkolewska

Podróżować, podróżować jest bosko…

opublikowane: 23 cze 2017, 11:25 przez Paweł Mroczek   [ zaktualizowane 17 lip 2017, 07:42 przez Redaktor Web ]

15 maja 2017 r. o godzinie 5.00 rozpoczęła się nasza wycieczka w Góry Stołowe. Wyruszyliśmy spod szkoły liczną, bo ponad 50-osobowa grupą. Po umieszczeniu wszystkich bagaży, zajęciu miejsc  w autobusie  i pożegnaniu rodziców, przyszedł czas, by zacząć naszą czterodniową przygodę.

Pierwszy dłuższy postój to oczywiście wizyta w McDonald’sJ. Po kilkugodzinnej podróży dotaliśmy do Szklarskiej Poręby. Tu czekała na nas pierwsza z atrakcji – wjazd krzesełkową kolejką linową na Szrenicę, czyli górujący nad miastem szczyt o wysokości 1362 m n.p.m. Przejazd kolejką był bardzo emocjonujący, na początku wiele osób miało gęsią skórkę, ale z każdym metrem strach zamieniał się w zachwyt. Z Szrenicy, mimo dość pochmurnej pogody,  mogliśmy podziwiać  widok na Kotlinę Jeleniogórską, Góry Izerskie i Góry Kaczawskie. Następnie w Szklarskie Porębie przyszedł czas na zakup pierwszych pamiątek. Po dwugodzinnej przerwie udaliśmy się w dalszą podróż. Naszym docelowym miejscem była miejscowość Szczytna. Wieczorem po obiadokolacji i zakwaterowaniu, przyszedł czas, by odpocząć.

Następnego dnia wybraliśmy się do Czech. Po drodze czekała na nas pani przewodnik. Niektórzy z nas po raz pierwszy byli poza granicami naszego kraju. Zaopatrzeni w wodę, kanapki i wygodne buty wyruszyliśmy do Adršpach, czyli Skalnego Miasta. Odkrywaliśmy piękno strzelistych skał, które swoim wyglądem przypominają różne kształty. Mijaliśmy między innymi Fotel Ducha Gór, Rękę Ducha Gór, Głowę Cukru, Dzban, Rynek Słoni. Najbardziej charakterystycznym miejscem była Brama Gotycka – przez nią weszliśmy do skalnych wąwozów. Miłośnicy filmu Opowieści z Narnii bez problemu rozpoznali te miejsca, bowiem w Adršpach były nagrywane niektóre sceny. Jedną z atrakcji było pływanie łodzią po górskim jeziorku. Aby dojść do niego, musieliśmy pokonać kilkadziesiąt dość wąskich schodów. Pływaliśmy łodzią o wdzięcznej nazwie Titanik II, a flisak cały czas opowiadał śmieszne historyjki i ciekawostki związane z jeziorkiem np.  Czy wiecie, że woda w tym jeziorku ma tajemną moc. Ten kto ją wypije biega całą noc. Kolejną atrakcją okazał się Wielki Wodospad, gdy pani przewodnik zagwizdała z cienkiej stróżki zamienił się w rwąca kaskadęJ.

Tego samego dnia byliśmy również w Wambierzycach –Jerozolimie Dolnego Śląska. Odwiedziliśmy imponujące Sanktuarium Matki Boskiej Wambierzyckiej Królowej Rodzin. Widzieliśmy również najstarszą polską ruchomą szopkę zbudowaną przez Longina Wittiga, oraz inne sceny przedstawiające rzeź dzieci na rozkaz króla Heroda, Świętą Rodzinę przy pracy, 12-letnieg Jezusa w świątyni, Ostatnią wieczerzę, Objawienie Matki Bożej w Lourdes, kopalnię węgla i scenę przedstawiająca zabawę ludową. Wieczorem wspólnie piekliśmy kiełbaski na ognisku i relaksowaliśmy się przy jego blasku.

Trzeciego dnia zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty w Kaplicy Czaszek. Miejsce to wywarło na nas ogromne wrażenie. Następnie, podobno najpiękniejszą trasą w Polsce- Drogą Stu Zakrętów prowadzącą w wyższe partie Gór Stołowych, dotarliśmy do Błędnych Skał. To labirynt szczelin i zaułków, niekiedy niezwykle wąskich, oddzielających bloki skalne kilkunastometrowej wysokości. Wiele skał ma nazwy własne np.: Skalne Siodło, Kurza Stopka, Wielka Sala. Przejście miedzy skałami wymagało czasem wciągnięcia brzuchów, tylko najmniejsi i najszczuplejsi nie musieli tego robićJ.

Kolejną atrakcją była wyprawa na Szczeliniec Wielki. Aby dotrzeć na szczyt, musieliśmy pokonać niemalże 700 schodków. Wysiłek się opłacał, ponieważ z góry rozciągał się przepiękny widok na  Karkonosze ze Śnieżką, Góry Sowie, Kamienne oraz Broumovskie Ściany. Tu również podziwialiśmy skały, których nazwy pochodzą od kształtów: Wielbłąd, Słoń, Wiewiórka, Małpolud, lub innych właściwości, o których mogli się przekonać na własnej skórze gimnazjaliści np. Kołyska. Najwięcej emocji wywołało jednak zejście do Labiryntu, skalnego przejścia, w którym o tej porze roku leżała dość gruba warstwa śniegu!!! Niektórzy z nas w tym miejscu podziwiali widoki siedząc na pupieJ. W Diabelskiej Kuchni, bo tak się nazywa jedna z rozpadlin skalnych, na przekór nazwie nie było wcale gorąco, wręcz przeciwnie –zimno.

Tego samego dnia odwiedziliśmy również Park Zdrojowy w Kudowie Zdroju oraz tor saneczkowy w Polnicy Zdroju.

Czwartego dnia, tuż po śniadaniu, wybraliśmy się do kopalni złota w Złotym Stoku. Zejście do zimnego i wilgotnego podziemia, spotkanie z nietoperzem, przejazd podziemną kolejką i opowieści przewodnika okazały się ciekawym przeżyciem. Kolejnym punktem naszej wyprawy było odwiedzenie średniowiecznej osady. Tam na własnej skórze mogliśmy się przekonać jak działały średniowieczne urządzenia i jak wyglądało życie w tamtych czasach. Jedną z atrakcji okazało się przejście labiryntem strachu. Po obiedzie wyruszyliśmy w drogę powrotną. Na dłużej zatrzymaliśmy się w Częstochowie, tam odwiedziliśmy oczywiście Klasztor na Jasnej Górze.

Ostatnim punktem naszej wyprawy była oczywiście ponowna wizyta w McDonald’sJ. Zmęczeni, ale szczęśliwi przez północą dotarliśmy do domu … i już nie możemy się doczekać kolejnej wycieczki.

Zakończenie roku szkolnego 2016/2017

opublikowane: 22 cze 2017, 12:10 przez Paweł Mroczek   [ zaktualizowane 23 cze 2017, 11:18 ]

Zdjęcia z zakończenia roku szkolnego w Gimnazjum.

Zdjęcia z zakończenia roku szkolnego w Szkole Podstawowej.

Ogłoszenie

opublikowane: 21 cze 2017, 05:25 przez Paweł Mroczek   [ zaktualizowane 21 cze 2017, 05:25 ]

Dyrektor Zespołu Szkół w Hucie Dąbrowie zaprasza na uroczyste zakończenie roku szkolnego 2016/2017, które

odbędzie się dla uczniów Publicznego Gimnazjum 22 czerwca 2017r. (czwartek) o godzinie 10.00 a dla uczniów

Przedszkola i Szkoły Podstawowej 23 czerwca 2017r. (piątek) o godzinie 9 00Msza Święta w intencji wszystkich

uczniów, rodziców i pracowników odbędzie się 23 czerwca 2017 r. (piątek) o godzinie 8.00

Serdecznie zapraszamy.

Bądź pozdrowiony Gościu nasz

opublikowane: 13 cze 2017, 03:35 przez Paweł Mroczek   [ zaktualizowane 13 cze 2017, 03:39 przez Redaktor Web ]

Z okazji wizytacji kanonicznej parafii Podwyższenia Krzyża Świętego w Hucie
Dąbrowie 30 maja 2017 r. nasza szkoła miała zaszczyt gościć Jego Ekscelencję ks. Biskupa siedleckiego Piotra Sawczuka. Wyjątkowego gościa oraz towarzyszących mu kapłanów przed budynkiem szkoły przywitał Pan Dyrektor Ryszard Żurek, a następnie gromkimi brawami młodzież z klas III gimnazjum. Dalsza część powitania odbyła się na sali gimnastycznej w obecności wszystkich nauczycieli, pracowników szkoły, uczniów, a także rodziców. Przygotowana przez uczniów część artystyczna rozpoczęła się piosenką Bądź pozdrowiony gościu nasz. Następnie w imieniu społeczności szkolnej Magda Szczygieł powitała biskupa słowami: ,,Przychodzisz do nas jako Apostoł, który wezwanie Chrystusa idźcie na cały świat i głoście Ewangelię uczynił treścią swojego życia. Słowa te przywiodły Cię dzisiaj do nas, do dzieci które kochają Jezusa i chcą Go coraz lepiej poznać”. Zapewniliśmy, że nasza szkoła żyje Bogiem, a my sami mamy wiele okazji ku temu, aby wyrazić swoją wiarę w słowach i czynach realizowanych w ciągu całego roku. Podziękowaliśmy ks. biskupowi za obecność wśród nas kwiatami, szczerym Bóg zapłać i krótką inscenizacją nawiązującą do wezwania naszego parafialnego kościoła. Następnie głos zabrał nasz gość ks. Biskup Piotr Sawczuk. Ciepłymi słowami nawiązał dialog z dziećmi oparty na przeżytej, wzruszającej inscenizacji. Uczniowie coraz śmielej odpowiadali na zadawane przez biskupa pytania. Na zakończenie wizyty Jego Ekscelencja ks. Biskup udzielił pasterskiego błogosławieństwa. Ostatnim punktem odwiedzin zacnego gościa było spotkanie z Radą Pedagogiczną i pracownikami przy kawie i ciastku w świetlicy szkolnej. Było to wyjątkowe  i niezwykłe wydarzenie w życiu naszej szkoły. Ta radosna i serdeczna wizyta na długo zostanie w naszej pamięci, a przede wszystkim w naszych sercach. Nad przebiegiem wizytacji czuwał nasz duszpasterz ks. proboszcz Jarosław Kisieliński oraz panie katechetki Anna Sowa i Zofia Bielecka.

Kangur Matematyczny

opublikowane: 17 maj 2017, 10:05 przez Paweł Mroczek   [ zaktualizowane 13 cze 2017, 03:41 przez Redaktor Web ]

Konkurs "Kangur Matematyczny" 2017

Dnia 16 marca 2017r. w nas

zej szkole odbył się „Międzynarodowy Konkurs Matematyczny Kangur”, w którym wzięli udział uczniowie szkoły podstawowej i gimnazjum.

Konkurs rozgrywany

klasy III gimnazjów, I liceów i techników,
I, II, III zasadniczych szkół zawodowych;

Student

klasy II i III liceów i techników oraz IV techników

Konkurs ma charakter jednorazowego testu: bez eliminacji, testów wstępnych, testu finałowego. Zadania oraz termin są ustalane przez władze stowarzyszenia Kangourou Sans Frontie'res. Na rozwiązanie testu przeznaczone jest 75 minut.

Testy konkursowe zawierają zadania o różnym stopniu trudności. W czasie trwania konkursu nie wolno korzystać z kalkulatorów.

Uczniowie, którzy przystąpili do konkursu to:

Szkoła Podstawowa

Adrian Ochmański - kl. IIb

Dorota Czajka - kl. IIIa

Gabriela Kimak - kl. IIIa

Każdy uczestnik Konkursu otrzymał układankę-breloczek Magiczny sześcian!

Trzymamy kciuki i czekamy na wyniki!

Szkolne Święto Matematyki

opublikowane: 17 maj 2017, 10:01 przez Paweł Mroczek   [ zaktualizowane 17 maj 2017, 10:16 przez Redaktor Web ]

14.03.2017r. w naszej szkole odbyła się uroczystość pod hasłem „Szkolne Święto Matematyki”. Wydarzenie miało na celu pokazanie, że matematyka to nie tylko liczby, wzory i trudne zadania, ale również znakomita przygoda i mnóstwo zabawy.

Na świecie Dzień Liczby Pi obchodzony jest 14 marca. Dla tych, którzy nadal nie wiedzą: π – Pi to stosunek długości obwodu koła do długości jego średnicy. Zwykle zapamiętuje się Pi jako 3,14. Ale liczba Pi ma nieskończenie wiele miejsc po przecinku, a kolejność cyfr wydaje się całkiem przypadkowa. Liczba Pi jest jedną z pierwszych odkrytych przez człowieka liczb niewymiernych i nie da się jej przedstawić ani pod postacią skończonej liczby, ani jako wynik dzielenia dwóch liczb. Data 14 marca nie została wybrana przypadkowo, a wprost przeciwnie z powodu skojarzeń z pierwszymi cyframi rozszerzenia dziesiętnego liczby Pi. Data „14 marca” zapisywana jest w USA, jako „3.14”.

Tegoroczne święto było wyjątkowe ponieważ odbyło się w naszej szkole po raz pierwszy. Przygotowaniem imprezy zajęli się uczniowie klas VI oraz klasy IIB Gimnazjum. Za organizację odpowiadały panie Anna Rogowska i Ilona Warpas.

Świętowanie rozpoczęło się od wierszy na temat liczby Pi. Dalsza część obchodów Dnia Liczby Pi to inscenizacja „Kłótnia Liczb" z Pi w roli głównej. W trakcie przedstawienia wyświetlano prezentacje multimedialne. W przedstawieniu wzięli udział następujący uczniowie: Kacper Bieniek, Milena Białach, Mikołaj Bieniek, Sara Suska, Bartosz Borkowski, Monika Tomaszek, Cezary Nowek, Julia Jakubaszek, Katarzyna Korgól, Bartłomiej Matyjasek, Maciej Pietrzak, Fabian Adamczuk, Amelia Piszcz, Jakub Rosiak, Martyna Szewczak, Nikodem Wardal, Jakub Wojda, AmeliaPawlak.

Kolejną częścią uroczystości było ogłoszenie laureatów i uczestników konkursu matematycznego on-line „Skojarzenia matematyczne”: Cezary Nowek, Jakub Nowek, Bartosz Szewczak, Mariusz Dawidek, Martyna Tomaszewska, Kamil Żmuda, Paweł Sudowski, Gabriela Kimak, Dorota Czajka, Emilia Wiśniewska, Oliwia Ochmańska, Maria Szewczak, Martyna Cegiełka, Marlena Kiliszek, Monika Władzińska, Kacper Wojda, Kacper Tratkiewicz, Klaudia Kucharska, Jakub Szewczak, Adrian Tratkiewicz, Julia Jakubaszek, Bartosz Borkowski, Mikołaj Bieniek, Kacper Bieniek,  Aleksandra Jawoszek, Magdalena Łyk, Maciej Wdowiak, Magda Szczygieł, Anna Walkiewicz, Krystian Pawlak.

Zwycięzcy konkursu otrzymali nagrody i pamiątkowe dyplomy:

1. miejsce Mariusz Dawidek

2. miejsce Kacper Bieniek

3. miejsce Anna Walkiewicz.

Tego dnia rozdano również pamiątkowe dyplomy za udział w Ogólnopolskim Konkursie Matematyczno-Plastycznym pt. "Matematyka – Lubię to!" zorganizowanym przez Stowarzyszenie Nauczycieli Matematyki. Dyplomy otrzymali: Milena Białach, Julia Jakubaszek, Bartosz Borkowski, Amelia Pawlak, Sara Suska, Magda Szczygieł, Natalia Beczek, Kacper Królak, Mikołaj Bieniek, Weronika Abramek, Natalia Rydz, Oliwia Szczęsna, Marcel Żmuda, Julian Gołębiowski, Anna Czajka.

Celem wydarzenia było popularyzowanie matematyki i przełamanie niechęci uczniów do tego przedmiotu. Młodzież wspaniale brała udział w wydarzeniu. Uczniowie udowodnili, że matematyka, to nie tylko trudne zadania, “suche liczby” i abstrakcyjne figury, ale również znakomita zabawa i pasjonująca przygoda.

Wierzymy, że tego dnia każdy uczeń znalazł coś interesującego dla siebie i przekonał się, że nawet na tak poważną naukę, jaką jest matematyka, warto czasem spojrzeć z przymrużeniem oka. Święto matematyki w naszej szkole niewątpliwie miało walory dydaktyczne oraz uatrakcyjniło nasze szkolne życie.

Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom i laureatom konkursów, dziękujemy za zaangażowanie i dobrą zabawę.

Anna Rogowska

Odwiedziny pensjonariuszy Domu Opieki Społecznej im. św. Józefa w Woli Gułowskiej

opublikowane: 4 maj 2017, 03:18 przez Redaktor Web

Czas Wielkiego Postu, poprzedzającego Święta Zmartwychwstania Pańskiego, to okres, w którym częściej niż zwykle zwracamy uwagę na potrzeby drugiego człowieka. Dla naszego wolontariatu to czas szczególny, w którym pamiętamy o osobach samotnych.

Jak co roku 11 kwietnia 2017 r.  wolontariusze postanowili odwiedzić pensjonariuszy Domu Opieki Społecznej w Woli Gułowskiej. Przed wyjazdem uczennice samodzielnie upiekły pyszne babeczki, które pięknie zapakowane, stały się prezentem dla każdego pensjonariusza. Druga grupa wolontariuszy przygotowała Inscenizację pasyjną, aby wprowadzić wszystkich w klimat świąt Wielkiej Nocy.

Nasze wizyty w DOS  mogą odbywać się dzięki pomocy i wsparciu osób życzliwych: Pana Dyrektora ZS Ryszarda Żurka, Pana Marka Górskiego (słodkie upominki  w formie pysznych babek wielkanocnych i ciast) oraz Proboszcza Parafii Huta Dąbrowa ks. dr Jarosława Kisielińskiego.

Wszystkim za tę współpracę serdecznie dziękujemy i życzymy, aby Święta Wielkanocne przyniosły radość, pokój oraz wzajemną życzliwość. By stały się źródłem wzmacniania ducha.

Katechetki

A. Sowa i Z. Bielecka

Wiosenne prace trzylatków

opublikowane: 4 maj 2017, 02:31 przez Redaktor Web

Ogłoszenie

opublikowane: 13 kwi 2017, 12:17 przez Paweł Mroczek

Dyrektor Zespołu Szkół w Hucie Dąbrowie informuję, że w dniu
20 kwietnia 2017r. (czwartek) o godzinie 15.30 odbędzie się Zebranie Rodzicielskie.