המשלחת לפולין 2018

היום הראשון למשלחת, הוא בעצם יום וחצי.
טקס המשלחת היה מעצים ומרומם הן עבורנו והן עבור התלמידים.
בדרך לבית חשבתי עד כמה שאנחנו ברי מזל שזכינו בצוות מורים כ"כ מעצים.
אני מלא בהודיה לכל המורים שהגיעו וחיממו את ליבנו בהשקעה האישית, במכתבים ובמתנות שהרעיפו עלינו.
בלילה שבין ראשון לשני, אחרי כל ההתרגשות וההכנות האחרונות לפני הטיסה. חטפנו תנומה קטנה (כשעה). ב01:00 כבר יצאנו לכיוון ביה"ס כדי לקלוט את התלמידים.
המון התרגשות, המון שמחה.
כיף לראות כיצד התלמידים מגיעים מלווים בהורים עם מעט חשש והרבה ציפייה.
שמחנו לראות את ציפי שכבר 13 שנה שומרת על המסורת ומלווה את המשלחת ביציאתם מבית הספר באישון ליל.
נסענו לשדה התעופה, העמסת ציוד, בידוק, מעבר דרכונים וקצת זמן לקניות בדיוטי פריי.
לאחר עיכוב קל בטיסה, עלינו למטוס וב07:00 שמנו את דרכנו לכיוון קטוביץ.
ב10:00 (שעון פולין הוא בפיגור של שעה מישראל), נחתנו בקטוביץ ויצאנו לסיור הכרת יהדות פולין דרך העיר קרקוב. ביקרנו ברובע היהודי המפואר (קזיימיש, על שם המלך שיישב את היהודים בקרקוב).
למדנו כיצד יהדות פולין פרחה במשך כ600 שנה. סיירנו בשלושה בתי כנסת שונים המייצגים תקופות שונות והכרנו את גדולי היהדות האשכנזית כגון הרמ"א ותוס' יום טוב עד לעליית הנאצים לשלטון.
כיצד הגרמנים בגנרלגוברנמן מחליטים בשלב הראשון לרכז את היהודים לגטו ואף צעדנו בעקבות מסע נדודי קרקוב מקזיימיש לגטו קרקוב היישר אל כיכר השילוחים.
ב18:00 הגענו למלון לארוחת ערב, תדריכים והכנות ללינה ולהמשך המסע.
22:00 כיבוי אורות כשכולם עייפים ומצפים למחר.
אז אחרי שהעמקנו במצבה של יהדות פולין בטרם השואה,
מחר מצפה לנו סיור באושוויץ...כניסה ללב ליבה של ההשמדה.
רצ"ב תמונה מכיכר השילוחים בגטו קרקוב, כיום מוצבת שם אנדרטת הכיסאות המנציחה את התמונה של הילדה הקטנה שנאלצת לעזוב את ביתה מקזיימיש בדיוק בדרך בה צעדנו לעבר הגטו הדל והדחוס.