Madrid, ruta literària... i molt més!

Hem anat a Madrid, ha estat un viatge cultural però també hem tingut temps de fer fotos, de sortir una miqueta i de... vaja de fer tot allò que qualsevol viatger culte fa a Madrid. Gaudir de la cultura. I ho hem volgut deixar per al record. Aquesta és la nostra memòria:

RUTA LITERARIA A MADRID  Curso 2013 / 14

ITINERARIO

Lunes 9 de diciembre

04:30 - Estación de Sitges.

05:30 - Sants Estació.

06:40 - Ave Barcelona - Madrid.

09:30 – Llegada a Madrid- Estación de Atocha.

10:15 – Museo del Prado.

13:00 – Paseo por Los Jerónimos y la Real Academia.  -Comida en el Parque del Retiro: lago, palacio de cristal...

15:00 - Paseo por Puerta de Alcalá y fuentes de Cibeles y Neptuno.  -  Paseo por el Instituto Cervantes y Las Cortes.

16:30 - Museo Reina Sofía.

18:30 - Hostal.

19:30 – Puerta del Sol. Gran Vía. Plaza de España.

10:00 – Cena por la Plaza Mayor.

23:30 – Hostal.

Martes 10 de diciembre

09:00 – Desayuno.

10:00 – Ruta literaria por el Madrid de los literatos.

Visita a la Casa de Lope de Vega.

Calle de las Huertas.

Plaza de Santa Ana.

12:00 – Visita guiada Madrid de los Austrias desde la Plaza Mayor.

14:00 – Comida en la zona Plaza de la Villa.

16:00 – Catedral de la Almudena y Palacio Real.

17:00 - Metro de Ópera a Serrano. Calle Serrano y Plaza de Colón.

17:30 – Visita guiada a la Biblioteca Nacional.

19:00 - Paseo Recoletos. Café Espejo y Café Gijón.

19:30 – Estación de Atocha.

20:00 – Ave Madrid - Barcelona.

22:30 – Llegada a Barcelona - Sants Estació.

23:30 - Estación de Sitges.

Nuestra ruta empezó el nueve de diciembre a las cuatro de la mañana en la estación de Sitges. Eran las cinco y media cuando llegamos a Sants y cogimos el AVE que nos llevaba a Madrid.

Seguidamente fuimos al Prado donde vimos obras de arte mayoritariamente mitológicas, eso sí, sin descuidarnos de de De camino al Retiro, pasamos por la RAE y pudimos ver y hablar con Arturo Pérez Reverte, escritor académico autor de textos que leemos en clase como Alatriste y El caballero del jubón amarillo. Después caminamos frente a la "fuente de la alcachofa" y el estanque. Pasamos por la Puerta de Alcalá, la fuente de Cibeles y la fuente de Neptuno. Más tarde fuimos al museo de Reina Sofía. Al salir nos encaminamos hacia el hostal. Tras descansar unos minutos visitamos la Plaza Mayor, la Puerta del Sol, la Gran Vía y la Plaza de España. A la mañana siguiente, pudimos hacer la ruta literaria por el Madrid de los literatos: visitamos la casa de Lope de Vega, la calle de las Huertas y la Plaza de Santa Ana. También seguimos la ruta del Madrid de los Austrias, imprescindible de ver, y pasamos por el Palacio Real, la catedral de la Almudena y la Plaza de la Villa. Después de comer estuvimos por la calle Serrano y la Plaza de Colón. También hicimos una visita guiada por la biblioteca Nacional. Antes de coger el AVE que nos traía de vuelta a Barcelona, pasamos por el Paseo de Recoletos, el Café Espejo y el Café Gijón.

Hem anat a Madrid. Ha estat un viatge cultural però també hem tingut temps de fer fotos, de sortir una miqueta i de respirar l'ambient d'una ciutat tan bonica als voltants de Nadal.

La nostra ruta va començar el nou de desembre a les quatre del matí a l'estació de Sitges . Eren dos quarts de cinc de la matinada quan vàrem arribar a Sants i vam agafar l'AVE que ens portava a Madrid, a l'estació d'Atocha, a la qual hi  érem a dos quarts de deu.

El primer a fer va ser la ruta de pintures mitològiques del Museo del Prado. En aquest  magnífic espai també apreciàrem el millor de Velázquez, Goya, Zurbarán, Murillo...

Seguidament, de camí al Parque del Retiro, davant de la RAE (Real Academia de la Lengua), vam poder parlar amb Arturo Pérez Reverte , escriptor acadèmic autor de textos que llegim a classe com Alatriste i El caballero del jubón amarillo. Un cop al Retiro dinarem en una terrassa que hi ha al costat de la "fuente de la alcachofa" (doncs te aquesta forma) i amb vistes a l'estany.

Feia una tarde esplèndida d'hivern i després de menjar, passejarem cap a la Puerta de Alcalá , la fuente de Cibeles i la fuente de Neptuno. El nostre passeig va acabar al Museo Reina Sofía, on hi ha un dels quadres de Picasso més impactants per la temàtica i la dimensió: Guernica.

En sortir ens encaminàrem cap a l'hostal, que estava molt cèntric i després de descansar una estona vàrem rondar per la Plaza Mayor , la Puerta del Sol , la Gran Vía i la Plaza de España, contemplant totes les paradetes de pessebres, de guarniments nadalencs, de diversos tipus d'artesania... I com no! Ens va entrar gana en veure tants establiments de tapeo, i qui va voler per sopar va menjar el típic "bocata de calamares", que per cert està boníssim.

Al matí següent, férem la ruta literària pel Madrid dels literats : vam visitar la casa de Lope de Vega, la calle de la Huertas, plena de frases literàries incrustades amb lletres daurades al seu paviment, i la Plaza de Santa Ana, on hi ha el Teatro español. Aquests llocs ens mostren el Madrid més "castizo".

També seguírem amb la ruta del Madrid dels Àustries , imprescindible de veure , i passarem pel Palacio Real, la catedral de la Almudena i la Plaza de la Villa. A les dues  dinàrem al restaurant "El Madroño", un menú de cuina típica madrilenya. Després ens entretingèrem mirant algunes botigues de moda caríssimes de la calle Serrano i acabàrem a la plaza de Colón. Just al costat hi ha la Biblioteca nacional i el Museu del llibre, pels  quals fèrem una visita guiada.

Abans d'agafar l'AVE de Atocha, que a les vuit de la tarda ens portaria de tornada a Barcelona , ens acomiadàrem de Madrid pel Passeig de Recoletos, on hi ha el Café Espejo i el Café Gijón, típics de l'ambient literari.

De nou Barcelona i a la mitjanit Sitges. Les nostres famílies ens esperàvem. Tots cap a casa i fi del viatge.