Avdelning/klass‎ > ‎Särskoleklasser‎ > ‎4-6B‎ > ‎

Klassens sida

I vår kalender kan du se kommande händelser. I bloggen skriver vi om vad vi gjort och lärt oss.

Kalender

Bloggen

• Kort veckan 23 I måndags hade vi bild med 4-6C-klassen, vi tittade på varandras reklamfilmer. Igår, tisdag: Nya klassen till hösten samlades på fm i klassrummet.Mårten som ska börja i höst var också med.  Vi som ska sluta och börja i annan skola, var med 1-3 A.  Efter samlingen i klassrummet gick vi till Kaviarparken där fick vi varsin ballong som man skulle hålla i luften så länge som man kunde. Igår  hade vi solfest, vi gick en tipspromenad, grillade korv och hamburgare. Vi lekte i parken, Filip bjöd på Dumlekola.  Vi hade tur med vädret, solen visade sig till slut. Idag har vi skrivit om lägerskolan och tränat på sångerna till skolavslutningen.På fredag är skolan stängd men ...
    Inlagd 5 juni 2013 03:16 av Okänd användare
  • Lägerskolan 30-31maj Bussresan till Granskog gick jätte bra. När vi kom fram till Granskog så blev anfallna av alla mygg, vi fick vifta vilt med våra armar och försöka slå ihjäl alla myggen. Vi åt frukt, drack en festis och åt våra lunch. Vi delades in grupper och gick en tipsrunda i skogen, det var kul. Vid två-tiden kom Bosse mad tälten, kanoten och fiskespön. Vi satte upp fyra tält, militärtältet hjälpte många till att sätta upp bl.a. Rosie, en elev. Vi badade och paddlade kanot och fiskade. Filip fick napp men fisken hade svalt kroken, Levi fick två fiskar en mört och en abborre vi andra hade ingen fiskelycka.Vi gjorde mat, Tacos som vi stekt på en Muurika ...
    Inlagd 3 juni 2013 00:51 av Okänd användare
  • Sista fredagen v.21 Alla i klassen har utvärderat alla skolämnen i unikum. På idrotten övade vi oss på att sätta upp tälten inför lägerskolan.           På hemkunskapen har vi bakat kärleksmums som vi ska ta med till lägerskolan. Jag blev klar med mitt flygplan på träslöjden sedan målade jag det med guldfärg./Levi. I onsdags var vi på Sollentunavallen där vi tävlade i olika friidrottsgrenar som höjdhopp, längdhopp, stöta kula och 60 meter löpning och kast med liten boll.Jag och Levi har planerat klassens timme. På träslöjden har jag börjat med en bil./En elev.I torsdags på badet behövde vi bara simma fyra längder eftersom det var sista gången sedan busade vi med Robban i bassängen.På musiken tränade vi till skolavslutningen ...
    Inlagd 24 maj 2013 01:51 av Okänd användare
  • Fredag 17 maj, Norges nationaldag. Jag leker Musse Pigg på rasterna med mina kompisar det är jättekul. På tekniken gjorde vi klart våra pappersflygplan sedan gick vi upp på Slottets fritids där finns en balkong, vi kastade ut våra plan de flög med blandat resultat. Jag har gjort utvärderingar på Unikum./ En elev. På bilden målade vi klart våra bilder på vårtecken och gjorde klart våra reklamfilmer. Den 3/6 ska vi visa dem för 4-6c . Idag fyller jag 13år och ska bjuda på glass. Jag har också planerat klassens timme.På badet skulle vi simma i 30 min.Jag räknar plus och minus på datorn./VillePå hemkunskapen har vi bakat kärleksmums till lägerskolan, vi fick smaka på smeten mums. På lunchrasten cyklar ...
    Inlagd 17 maj 2013 01:43 av Okänd användare
  • Vecka 18 en solig fredag I tisdags på valborgsmässoafton hade vi vårkonsert. På hemkunskapen lekte vi Kims lek vi skulle komma ihåg vilka köksredskap som finns i köket. Sedan pratade vi om vilka varor som ska stå i kylskåpet och vad som ska stå i skafferiet. Jag blev klar med min kyckling på träslöjden./En elevDet blev ingen riktig gympa i tisdags p.g.a vårkonserten, men vi hann leka en jaga lek där vi alla skulle fånga Anna. Jag gör en Powerpoint om isbjörnen som jag sedan ska redovisa inför klassen./HannesI svenskan skriver jag en faktatext om en dinosaurie som jag hittat på. Jag beskriver hur den ser ut ,vad den äter,var den lever och hur mycket den väger. Det ...
    Inlagd 3 maj 2013 01:46 av Okänd användare
  • Trevliga fredag v 17 Vi som ska börja i sjuan var nere på Edsbergs skolan och hälsade på. Vi var med på en So- lektion och en musiklektion.Sedan fick vi äta lunch där, innan vi gick tillbaka till Rösjöskolan. Det bästa med hela besöket var att man fick vara inne på rasterna och lyssna på musik/Filip och Levi. Jag har varit med 4B, på musiken hade vi vikarie, just nu övade vi på sånger till vårkonserten. På NO-lektionen gick vi till Kolatorp och tittade efter huggormar och snokar. Vi hittade snokar och en ödla./Sharon. På tekniken vek vi pappersflygplan som vi sedan fick provflyga ute i korridoren. På rasten brukar jag gunga med en kompis./Rebin. Idag på 9 ...
    Inlagd 26 apr. 2013 03:26 av Okänd användare
  • Äntligen fredag vecka 16 Jag har varit hos Gunnel där har jag läst ur den magiska kulan. I går var det hel studiedag då var vi på gården hela dagen det var jättekul./FilipPå tisdagen hade vi gympa vi lekte kärleksmums kull som Levi hittade på, sedan spelade vi basket. Vi har fått en massa nya saker till Gården som lego, spel, bilar mm. Sedan tittade jag på tv (Sune film och Astrid Lindgren låtar)och spelade Fifa 13 ett fotbollsspel./VilleJag var med 4b i måndags vi hade bibliotek och sedan musik. Där arbetar vi med ABBA, vi tränar på att sjunga och spela piano till deras musik. I onsdags var vi på junior filmfestival vi åt på MC Donalds innan ...
    Inlagd 19 apr. 2013 01:41 av Okänd användare
  • Detta har vi gjort under vecka 15 Jag har varit på elevråd denna vecka. På badet simmade jag 12 längder. Jag redovisade mitt arbete om kanadagåsen inför hela klassen./Hannes. På musiken har vi lärt oss ackordet C och vad som är dur och moll. På träslöjden filar jag på min kyckling. Jag arbetar mycket med dataprogram både i matte och svenska./en elev.Jag är snart klar med min mikrofon på träslöjden. På tekniken lärde vi oss att vika en loppa sedan målade vi dem och skrev olika saker i den som en kompis skulle göra. Vi lekte plåsterkull och spelade innebandy på Idrotten./VillePå No pratade vi om syre och luft vi fick göra olika experiment./LeviJag har varit hos Gunnel två gånger ...
    Inlagd 12 apr. 2013 01:47 av Okänd användare
  • Skärtorsdagen v.13 Vi fick ta hem våra krukor från bilden . Grupp 1 fick göra köttfärssås och spagetti på hemkunskapen det blev jättegott./VillePå SO gick vi sexor ner till Edsbergs skolan för att hälsa på, vi träffade många elever som gått på Rösjöskolan, de visade oss runt i alla lokaler. Det var kul att se./Levi och Filip.På musiken fick vi spela piano vi fick lära oss olika toner sedan fick vi ta ett gosedjur ur en påse och hitta på musik till det./HannesVi såg på en film om varför man firar påsk. De visade också hur man pickar ägg och och andra olika traditioner på påsken, så som påskris och påskkärringar och när man får påskägg./Rébin ...
    Inlagd 28 mars 2013 02:42 av Okänd användare
  • Äntligen fredag v.12 På bilden i måndags hade vi en vikarie Marcus, Sharon ritar det onda och goda som en djävul (onda) och ängel (goda) alla vi andra målade sina krukor.Musiken är rolig, just nu spelar vi på synth. Musik ur förra veckans skolkonsert, djur i dur. På elev-rådet tog vi upp frågan om att vi ska få ett mer stadigare och nyttigare mellanmål. På idrotten hade vi teori i klassrummet. Anna undervisade oss i hur man ska skötta sin kropp och att kroppen är gjord för att vi ska röra på oss. På hemkunskapen gjorde vi mini-pizza och smoothie, det var roligt och mycket gott. På rasterna lekar jag med Fia och Hannah. Vi leker kull, det är jätte ...
    Inlagd 22 mars 2013 02:41 av Okänd användare
Visar inlägg 1 - 10 av 57. Visa mer »