Torna a la

Contacta amb nosaltres

Projectes de l'Escola de Música

El Bloc de l'Escola de Música

visita el block net


Què fem a...?‎ > ‎Joves i Adults‎ > ‎

Aula de Música Antiga

L’Aula de Música Antiga som:

Clavecí

Jesús Orcajo

 

Anna Simón

 

Víctor Parra

Flauta de béc

Jesús Fernández

Flauta travessera

Rosa Borràs

 

Marta Ollivant

Violoncel
 
Mr. Le Maître
Josep Ruiz
 
Eliseu Ribes

 

 

El Món Canvia en Concert: els vídeos de Folia

15/05/2011 12:47 publicada per Escola Municipal de Música Blai Net de Sant Boi

Aquí teniu els vídeos de les tres intervencions de l'Aula de Música Antiga al concert del passat dimecres 11 de maig:





Primer trimestre del curs 2010-2011 (2)

28/10/2010 14:58 publicada per Escola Municipal de Música Blai Net de Sant Boi


Primer trimestre del curs 2010-2011

28/10/2010 14:54 publicada per Escola Municipal de Música Blai Net de Sant Boi   [ actualitzat el 28/10/2010 14:56 ]


Concert a Montornés

19/06/2010 12:19 publicada per Escola Municipal de Música Blai Net de Sant Boi

El passat diumenge 30 de maig, el grup Follia va actuar a l'església de Sant Sadurní de Montornés del Vallès. Com a mostra, els vídeos que ens ha passat el Jesús Horcajo. Endavant, Folia!
 
 
 
 

De la Folia a Greensleeves

24/02/2010 15:31 publicada per Escola Municipal de Música Blai Net de Sant Boi

Desprès del concert Els gustos reunits, música representativa de l’estil alemany, italià i francès dels segles XVII i XVIII, hem decidit prepar un repetori basat en els baixos de Ground: Faronells Ground, Pauls Steeple, Greensleeves, A Ground by Mr finge i La Folia, aquesta darrera en la versió que en va fer Arcangelo Corelli.

 

Els baixos de Ground són estructures harmòniques, en forma d’obstinat, sobre les quals es desenvolupa una melodia que segueix l’esquema  de tema i  variacions. Dos dels més famosos baixos obstinats són Las Folias de España i Greensleeves. Els baixos de ground permeten al músic una gran creativitat donat el seu caràcter improvisatori.

 

Las Folias de España

 

Originàriament, la Folia era un ball nascut en els ambients populars de la Castella de la fi del segle XVI. Els tractadistes de l’època lluny de parlar d’aquest ball amb menyspreu, donat el seu origen popular, el varen definir en la forma i en el fons.  La Folia va ser un dels balls més populars de l’època. Era de compàs ternari, fàcil acompanyament instrumental i una desenfrenada posada en escena. Posteriorment, aquesta dansa d’origen popular, les dades de la qual indiquen una possible relació amb primitius balls relacionats amb la fertilitat, s’adaptaria a les músiques dansades pròpies d’ambients cortesans, adquirint un caràcter netament diferents al dels ambients que la varen veure néixer. L’èxit de la Folia fou tan gran que ràpidament es va extendre arreu d’Europa, quasi tots els compositors de primera fila tenen alguna obra inspirada en ella.

 

Greensleeves

 

La versió del Greensleeves que avui coneixem és en realitat la versió més antiga de la melodia (finals del segle XVI) que ha sobreviscut; fou redescoberta al segle XIX per William Chapel. També, com la Folia, el seu particular encant va donar origen a nombroses varacions populars,.

La versió original del Greensleeves està basada en un baix obstinat italià, el Passamezzo antico, que va servir de base a milers de melodies tradicionals per tota Europa. La resta de versions d’aquesta època o posteriors es basen en un altre baix obstinat molt semblant, la Romanesca.

Els Gustos Reunits

21/02/2010 7:55 publicada per Escola Municipal de Música Blai Net de Sant Boi


El passat dimecres 16 de desembre es va presentar a l’Escola de Música el treball trimestral de l’Aula de Música Antiga. L’Anna Simón, el Jesús Fernández, la Marta Ollivant, el Víctor Parra, la Rosa Borràs, el Jesús Horcajo i el Josep Ruíz, sota la direcció de l’Eliseu Ribes, ens van deleitar amb una audició que van anomenar “Els gustos reunits”, fent honor al gran compositor barroc François Couperin, amb un interessantíssim recull d’obres de cambra de diferents autors del segle XVIII. Els intèrprets de l’Aula van estar a l’alçada, i per una bona estona ens van transportar al deliciós món del Rococó, el de l’amor galant i els paradisos perduts… Felicitats, i moltes gràcies!!

1-6 of 6