Deutschecke 2023/24

Z odra na oder na oder  2024

Prispevek: Tamara Zupanič Čučnik

20. marec 2024 ob 13.18
Maribor - MMC RTV SLO, Radio Maribor, https://www.rtvslo.si/radio-maribor/mladi-igralci-

»Projekt Z odra na oder je namenjen prikazu dela osnovnošolskih gledaliških skupin ob uresničevanju UNESCO ciljev. Tudi danes so se na osnovni šoli Leona Štuklja Maribor zbrali dramski krožki šol iz vse Slovenije, pa tudi dve šoli iz Srbije. Učenci in učenke so na celodnevnem srečanju prikazali pestro paleto dramskih iger. Na srečanju osnovnošolskih gledaliških skupin Z odra na oder, ki ga vsako leto priredijo na osnovni šoli Leona Štuklja Maribor se je tudi letos zbralo veliko mladih od blizu in daleč./…/«

»/.../Letos sodelujeta tudi dve šoli iz Srbije, iz Kruševca in Požarevca, imeli pa smo pri nas tudi že šole iz Madžarske, Ukrajine in Makedonije,"  se spominja vodja današnjega srečanja Danijela Kajzer/…/«

NEMŠČINA KOT NEOBVEZNI

IN OBVEZNI IZBIRNI PREDMET

Spoštovani starši Ledincev,

tudi letošnje šolsko leto poteka nemščina kot neobvezni izbirni predmet od 4. do 6. razreda ter kot obvezni izbirni predmet od 7. do 9. razreda. K neobveznem izbirnem predmetu se lahko vsako leto pridružijo začetniki. Prve jesenske mesece utrjujemo osnove stavčne strukture, v nemščini predstavljamo sebe, družino in prijatelje ter opisujemo šolski prostor in aktivnosti med poukom.

Z notranjo diferenciacijo, individualnim pristopom in tutorstvom, se otroci v prvih treh mesecih prilagodijo novi sredini. Metode in oblike učenja so v skladu s sodobno didaktiko, ki podpira učenje z vsemi čutili.

Učenci in učenke nemščine kot izbirnega in neobveznega izbirnega jezika lahko glede na svoj interes nastopijo tudi v gledaliških predstavah. Na vsaki dve leti izvedemo učno ekskurzijo v Avstrijo.

Učiteljica Natalija Lampič

Letošnji nastopajoči na mariborskem odru:

Tilika Prelac, Izabela Pušenjak, Anej Butolen, Brec Sofija, Katarina Kos, Ema Sterle Režen, Ela Župan, Ivona Anđić, Tija Erjavec, Gregorič Julija, Anastasija Lazikić, Katarina Pušenjak, Taj Tomac, Eva Novak, Maks Wechtersbach, Ožbej Obreza

Z odra na oder 2022

Arhiv

30. 3. 2023 so se šestošolci udeležili Unescovega projekta Z odra na oder na OŠ Leona Štuklja v Mariboru. Izvrstno so odigrali svoje vloge v pravljici Hans im Glück ali Srečni Janezek.

Vsako leto se lahko k neobveznemu predmetu kot je nemščina pridružijo začetniki.  Pouk prilagodimo prva dva meseca, ko ponavljamo snov,  tudi njim.  Kasneje s sledenjem jedrni skupini pri usvajanju nove snovi nimajo nikakršnih težav.

Povsem sprejemljivo je, da bolj učinkovitim učencem ponudimo naloge na višji zahtevnostni ravni, vendar pa cilje letnega učnega načrta dosegajo vsi na enak način s preverjanji znanja.

Učna pot na Dunaj

V petek, 16. 6. 2023, smo se z učenci, ki obiskujejo izbirni predmet nemščina, in z učenci, ki so prispevali k prepoznavnosti šole na kulturnem področju, odpravili na strokovno ekskurzijo na Dunaj.

Pester, poučen in zanimiv program je skrbno pripravila gospa Natalija Lampič. Ob 5.25 smo se zbrali na Taboru in se ob 5.30 polni pričakovanj odpravili proti Dunaju. Pot nas je vodila mimo Celja, Šentilja in Gradca. Po poti smo spoznali osnovne podatke o Dunaju ter Avstriji in se seznanili s pomembnimi avstrijskimi osebnostmi. Malo po 11.00 smo prispeli na Dunaj. Najprej je sledil ogled centra mesta z avtobusom. Ogledali smo si: Uno-City, univerzo Rudolfina, Schottenring, mestno hišo, parlament, muzeje, gledališče in Schönburg.

Ogled prvih zbirk smo začeli v prirodoslovnem muzeju. Natalija Lampič, učiteljica zgodovine in nemščine, je ogled razstave pospremila s kratkimi in zanimivimi razlagami. Ogledali smo si okostja treh dinozavrov: diplodoka, alozavra in igvanodona ter se navduševali nad številnimi dih jemajočimi fosili. Posebno pozornost smo namenili tudi 11,1 cm kipcu Willendorfske Venere, ki je star okrog 30.000 let. Zelo zanimiva je bila tudi razstava živali. Učenci so bili navdušeni nad kiti, metulji, raki, polži, metulji, žirafami, levi, sloni, kačami …

Naslednja znamenitost, ki smo si jo ogledali, je bila Cesarska zakladnica (Kaiserliche Schatzkammer) v palači Hofburg. V 21 sobanah so na ogled postavljene dragocenosti iz avstrijske zgodovine. Zbirka obsega tudi avstrijsko cesarsko krono, kroglo in žezlo ter insignije vladarjev in cesarjev svetega rimskega cesarstva. Ogled te zbirke je naše devetošolke tako navdušil, da so si tudi same kupile krone in postale kraljice. Učenci nemščine so izpolnili pričakovanja in uslužbence v različnih situacijah nagovorili, spraševali in odgovarjali v nemščini. Še posebej so se izkazali najmlajši učenci.

Ob 14.30 smo odšli na Ekonomsko univerzo, kjer so za nas pripravili okusno kosilo. Čas po kosilu smo namenili ogledu parka Schönbrunn ter vstopili v najstarejši živalski vrt na svetu. Razprostira se na 17 hektarjih, v njem pa je več kot 700 živalskih vrst. Učence so najbolj navdušile žirafe, pande, pingvini in plamenci. Številni učenci so bili tako navdušeni, da so si za spomin kupili plišasto žival, ki jih bo spominjala na to zanimivo doživetje. Ob 18.30 smo končali z ogledom in se odpravili proti avtobusu. V Ljubljano smo polni novih spoznanj in doživetij prispeli ob 23.30. Da smo ekskurzijo v celoti realizirali po vnaprej določenem programu, se najlepše zahvaljujemo vsem staršem in tudi obema donatorjema: podjetju Favn d. o . o. ter odvetniški pisarni Odvetniki Šelih in partnerji.

Katarina Rigler Šilc, učiteljica izbirnega predmeta nemščina

Pred štirimi leti smo se podali v Gradec. V tovarni čokolade Zotter smo spremljali izobraževalni program o kakavovih plantažah Južne Amerike, ki so del poštenega poslovanja tovarne Zotter.

Preizkušali smo kakovost kakavovih zrn iz držav Južne in Srednje Amerike ter spremljali postopke pridobivanja različnih vrst čokolade. Seznanili smo se s poslovodstvom, ki je zavezano pošteni globalni trgovini. Del dobička od prodanih produktov se namreč vrača pridelovalcem v lokalnem okolju, kjer gradijo šole, bolnišnice in podobne ustanove. Pod geslom kakav namesto koke uspeva lokalnim skupnostim preboj v človeka vredno življenje.

Natalija Lampič

Nemščina kot neobvezni izbirni predmet ponuja otrokom veliko zabave pri učenju nemškega jezika. Otroci ob petju plešejo, igrajo na ritmične instrumente, igrajo družabne igre, rešujejo križanke, sestavljajo svoj jezikovni listovnik, izdelajo lutke in zaigrajo igrico, se oblečejo v kostume ter uprizorijo predstavo. Če le ne sije sonce, je tu najboljši prostor za učenje in zabavo!

Arhiv

"Und jetzt noch ein Tanz im Freundekreis."

Hänsel und Gretel sind schon weg. Die Mutter und der Vater sammeln Holz.

E i s e n ​​b a h n

Dieses Spiel funktioniert am besten, wenn es ein Erwachsener leitet - die Kinder werden nach und nach "eingesammelt"

TUF TUF TUF, die Eisenbahn,

wer geht mit, der hängt sich dran.

Alleine fahren mag ich nicht,

drum nehme ich den / die ... mit.