Rodičům prvňáčků

Vyučování v 1. třídě bude zahájeno ve čtvrtek 1. září v 8. 00 hod. v jednotlivých třídách v 1. patře ve školní budově v Jelenově ulici, třídy jsou opatřeny seznamy dětí. Vyučování bude první den trvat přibližně hodinu, v případě zájmu je možné přihlásit žáky do školní družiny a ke školnímu stravování.

Úřední hodiny o prázdninách

• každé úterý od 9 do 11 hodin

Vodácký kurz

Také letos proběhl v červnu tradiční čtyřdenní vodácký výlet 9. tříd. Sešli jsme se v neděli a za tropického počasí vyrazili sjet řeku Vltavu. Výprava celkem devíti raftů a jedné kanoe vyplula z kempu U Fíka. V prvním úseku se žáci seznámili s lodí a základními vodáckými dovednostmi. Právě své dovednosti prověřili hned první noc při stavění stanů v kempu Nové Spolí. Druhý den jsme po snídani vyjeli do Českého Krumlova, kde nás zchladila bouřka, kterou jsme přečkali v krásném podloubí. Zhruba po hodině jsme pokračovali směrem do dalšího kempu Zlatá Koruna. Nechyběla ovšem ani obvyklá zastávka „U Milana“, kde jsme si pochutnali na výborných klobásách a hermelínech. V úterý nás čekal opět za slunného počasí poslední úsek do kempu Poslední štace, kde už na nás čekala šťavnatá grilovaná kuřata. Poslední den jsme naložili stany, spacáky a karimatky do auta a s batohem se přesunuli z Boršova nad Vltavou do Českých Budějovic, odkud jsme jeli zpátky do Světlé vlakem. Kromě sjíždění jsme se neustále koupali, v kempech hráli plno her a užívali večery s kytarou nebo ohněm. Voda se i v tomto roce vydařila, obešla se bez zranění a zanechala v každém mnoho zážitků. Těšíme se na příští rok. Ahóóój.

A co je úplně nejlepší? Díky uspořádání absolventského večírku a sponzorům nás výlet vyšel prakticky zadarmo. Ještě jednou děkujeme.

Vyhlášení zápisu do 1. tříd pro ukrajinské děti

Vyhlášení zápisu pro UK.doc

Absolventský večírek

Zveřejnění rozhodnutí o přijetí

Rozhodnutí o přijetí 2022-2023.doc.docx

Úspěchy našich recitátorů

9. března 2022 se po dlouhé pauze ve sportovním centru v Pěšinkách konalo okrskové kolo v dětské recitaci. Z tohoto kola do kola oblastního postoupily čtyři naše žákyně. Za I. kategorii (2. – 3. ročník) Elena Janotová, ve II. kategorii (4. – 5. ročník) postoupila Anna Kritznerová, III. kategorii (6. – 7. ročník) vyhrála Martina Kahounová a konečně ze IV. kategorie (8. – 9. ročník) postoupila Sabina Kolářová. Okresní kolo se konalo 5. dubna 2022 v Ledči nad Sázavou a také zde se nám podařilo uspět. Do krajského kola, které se bude konat 26. dubna v Třebíči, postoupila Anička Kritznerová. Blahopřejeme a přejeme hodně štěstí v dalším kole.

Bowling

Jelikož k nám do 6. třídy přibyli noví spolužáci z Ukrajiny, napadlo nás, že bychom mohli vyrazit na bowling, abychom jim adaptaci co nejvíce usnadnili. Jak je vidět na úsměvech i palcích nahoru, bowling jsme si všichni náramně užili.

Vědomostní soutěž Poznej Vysočinu

Po „covidové pauze“ letos opět Kraj Vysočina ve svém sídle organizoval soutěž Poznej Vysočinu, která prověřuje znalosti žáků z oblasti geografie, hospodářství, biologie, politiky a kultury našeho regionu. Tohoto ročníku se zúčastnilo 110 soutěžících z 66 základních škol a víceletých gymnázií. Ze školního kola byli do krajského finále z každé školy vysláni nejlepší žák a žákyně. Naši školu skvěle reprezentovali Lucie Říhová z 8. třídy a Stanislav Mühlfait z 9. třídy. Oba byli v silné konkurenci velmi úspěšní. Lucka obsadila vynikající 15. místo, Standa byl 26. v pořadí. Kromě věcných cen se mohou těšit na květnový celodenní výlet do Prahy, kde je bude čekat mimo jiné lákavá plavba lodí po Vltavě s výkladem. Blahopřejeme a děkujeme za vzornou reprezentaci naší školy.

Petr Čihák

Benefiční koncert

Na včerejším benefičním koncertu světelských škol jsme vybrali neuvěřitelných 76 514 Kč. Všem dárcům, kteří svou solidaritou neváhali podpořit těžce zkoušenou Ukrajinu, velice děkujeme. Výtěžek bude převeden na sbírkový účet Červeného kříže.

Máme v srdci Ukrajinu.pdf

Lyžařský výcvik

Žáci 7. – 9. ročníku se společně s učiteli vydali na hory do Krkonoš, konkrétně Resortu Eden v Herlíkovicích. Celý týden jsme strávili na svahu obuti v lyžácích a učili se, jak na lyžích bezpečně sjet dlouhé kopce. Kromě lyžování jsme si však užívali i volné chvíle na ubytovně i venku. Hned v pondělí jsme s nadšením sledovali ohňostroj, který byl uspořádán na oslavu patnáctin jedné naší spolužačky, poté následovala koulovačka, při které byl sněhem vycpán úplně každý. Ve středu večer jsme se váleli v záchvatech smíchu, které nám způsobili při maškarním někteří naši spolužáci a závěrečný čtvrteční večer jsme si pochutnali na sedmnácti pizzách. Prostě super! Závěrečný den také nesměl chybět tradiční závod ve slalomu, který nám bohužel částečně pokazila mlha, ale je nutno zmínit, že to bylo jediné odpoledne z celého týdne, kdy nám počasí nepřálo. Jinak slunce, zima, parádní sníh a téměř žádné fronty. Doufáme, že příští rok se hory zase vydaří.

Hana Kubínová

testovani-letak-pro-rodice-leden-2022.pdf

Testování od 3.1.2022

Na základě opatření Ministerstva zdravotnictví bude pokračovat plošné testování žáků neinvazivními antigenními testy.

V období od 3. do 16. ledna 2022 se bude testovat 2x v týdnu, a to vždy v pondělí a ve čtvrtek; není-li pondělí nebo čtvrtek vyučovacím dnem, provede se preventivní testování první vyučovací den následující po tomto dni.

Od 17. ledna 2022 bude probíhat testování žáků 1x týdně, a to každé pondělí; není-li prvním vyučovacím dnem v týdnu pondělí, provede se preventivní testování první vyučovací den v týdnu.

Nově se budou testovat i žáci, kteří mají dokončené očkování nebo jsou v ochranné lhůtě po prodělání nemoci. V případě, že nebude žák přítomen v čase nebo v termínu testování, provede si test bezprostředně po svém příchodu do školy pod dohledem pověřené osoby.

Škola i umožňuje testování doneseným testem - musí jít o test uvedený na seznamu testů, pro které Ministerstvo zdravotnictví udělilo výjimku použití pro laické testování - o této skutečnosti je nutné informovat třídního učitele nebo vedení školy předem.

Informace k testování jsou dostupné na: https://www.edu.cz/covid-19/faq-covid-19/

PhDr. Jana Myslivcová, ředitelka ZŠ

Ředitelské volno 18. a 19. 11. 2021

Podle §24 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) v platném znění vyhlašuji dva dny ředitelského volna. Jedná se o preventivní opatření v návaznosti na zhoršující se epidemiologickou situací.

Opatření bylo projednáno a schváleno výborem SRPDŠ.

Děkuji za pochopení, PhDr. Jana Myslivcová, ředitelka ZŠ

Náborový letáček.pdf
Adapťák.mp4

Adaptační kurz 6. tříd

Do obou šestých tříd přišli noví žáci, takže naše třídní učitele napadlo, že uděláme adaptační kurz, což se povedlo.

V pondělí ráno jsme se všichni sešli s batohy a spacáky. Spacáky jsme si dali do auta, jelikož jsme šli do Smrčné pěšky. Cestu jsme si náležitě užili. Když jsme dorazili, uviděli jsme chatky, které byly obklopeny krásnými lesy a stromy. Po celý adaptační kurz jsme hráli seznamovací a míčové hry. Taky jsme jezdili na raftech, koupali jsme se a v noci opékali buřty. Celou dobu nám neuvěřitelně přálo počasí.

Adaptační kurz se mi líbil a mohu ho budoucím šesťákům vřele doporučit.

Martina Kahounová

Logická olympiáda

Připomínám, že registrace do logické olympiády končí 30.9.2021. Ti, co se účastní již poněkolikáté, podrobnosti znají. Vy, kteří byste chtěli tuto soutěž zkusit poprvé, se musíte registrovat přes vlastní mail nebo mail rodičů. Více informací zde nebo přijďte za mnou.

Mindlová

Oznámení pro strávníky jídelny při MŠ Sídliště

Oběd na 1. 9. 2021 je všem odhlášen. Kdo bude mít zájem, musí si oběd nahlásit do 30. 8. 2021. Děkujeme.

Výdej obědů 1. 9. 2021 je do 13 hodin.

Organizace školního roku 2021/2022

Jarní prázdniny: 14. 2. - 20. 2. 2022

Velikonoční prázdniny: čtvrtek 14. dubna 2022

Vysvědčení: čtvrtek 30. června 2022

Testování žáků (antigenní testy, výtěr z nosu)

Středa 1. 9. (v prvních třídách 2. 9.)

Pondělí 6. 9.

Čtvrtek 9. 9.

Rodičům prvňáčků

Vyučování v 1. třídě bude zahájeno ve středu 1. září v 8. 00 hod. v jednotlivých třídách v 1. patře ve školní budově v Jelenově ulici, třídy jsou opatřeny seznamy dětí. Vyučování bude první den trvat přibližně hodinu, v případě zájmu je možné přihlásit žáky do školní družiny a ke školnímu stravování.

Slavnostní uvítání prvňáčků

Rodičům je umožněno, aby své děti první školní den doprovodili, a to za následujících podmínek:

• dezinfekce rukou při vstupu do školní budovy

• respirátory po celou dobu pobytu ve škole

Hra Záhada Moravcova kufru se otevírá všem

Po soutěžním období přichází chvíle, kdy chceme vám všem nabídnout možnost absolvovat hru, která v sobě kombinuje prvky putování po zajímavých místech našeho města a jeho okolí, luštění šifer i závěrečné otvírání trezoru s pokladem. Základem hry je webová stránka, která vás bude provázet celým příběhem.

Pokud máte zájem zapojit se do hry Záhada Moravcova kufru, pošlete mail na tuto adresu: moraveckufr@seznam.cz, do předmětu zprávy napište pouze jméno vašeho týmu. Obratem dostanete přístupové údaje pro spuštění hry. Veškeré podstatné informace jsou uvedeny přímo ve hře – doporučujeme poctivě přečíst instrukce!

Je důležité připomenout, že hra vám určitě zabere více jak jedno odpoledne. Na webových stránkách školy bude vyvěšena tabulka, ve které si budete moci po ukončení hry prohlédnout, na jakém průběžném místě jste se umístili. Časomíra se spouští s odesláním výše zmíněného mailu.